Nekromanti Nekromantiker som RP

Necromaniac

Veteran
Jag har precis fått modulen "Vandöda & Nekromanti" och blev lite inspererad att skapa en nekromantiker typ som rp, men det kan ju bli rätt svårt... det står förvisso i boken att det kan funka, men om man vill köra i en normal spel-grupp och inte vill gå under täckmantel som alkemist eller likanande så kan det ju gå snett.... någon som har ett förslag hur detta skulle funka :gremconfused:

The_Gorger

Hero
Antingen är ni en grupp "galningar" allihopa, eller så blir du så illa tvungen att gå under täckmantel. Det är nog skoj att vara under täckmantel. Jag har själv just skapat en flicka på flykt undan en familjevendetta, som är lönnmördare. Men det säger hon inte öppet.

The_Gorger

Hero
Nja, en viktig sak är att de andra spelarna inte får titta på ditt rollformulär(vilket jag tycker att man aldrig får göra med undantag av att se grundattributen)
Se dessutom till att inte väcka upp några döda mitt ute på torget :gremwink:
Allvarligt talat så ska inte någon få höra vad SL säger till dig eller du säger till SL när din RP är i avskildhet. Det kan nog bli spännande nog för dig bara att hålla det hemligt.

Necromaniac

Veteran
Njao... för att fortsätta tråden...

Ja, det är skitballt att hålla saker hemligt för de andra rp:na, men om du har läst V&N så tror jag att du förstår att de flesta "riktiga" nekromantiker är vanligtvis rätt besatta av lik och döda saker, och det kan ju bli ett problem (och det är ju i och för sej bra :gremwink: )
Ett annat problem är ju hur snäll en galen nekromantiker kan vara och ifall det kan kollidera med äventyr och kanpanjer, eller???

The_Gorger

Hero
Jag har iofs blivit förbjuden av SL att ens tänka på att titta i boken. Så jag har ej sett något och kan inte kommentera innehållet. Vansinne funkar nog bara till en viss gräns. Jag brukar bli stoppad av alla möjliga SL innan jag ens kommer inärheten

Necromaniac

Veteran
Nåja... som spelare har man ju sina restriktioner.... även som spelledare....

Jag är både och!!!!! haha, jag fick boken och vi är två primära sl (inte alltid samtidigt) så jag kan läsa den och göra en Nekromantiker utan att någon kans säja nått, HAHAHA!!!! :gremtongue: :gremtongue: :gremtongue: :gremtongue:

.... kanske inte nä... :gremcrazy: