Nekromanti Nekromantisk reanimation

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Varje gång jag kommer till detta forum tänker jag fråga just denna fråga, förargligt nog glömmer jag alltid bort att göra det - för en gångs skull sviker inte mitt minne nu /images/icons/laugh.gif.

Jag citerar: "Magnituden som behövs för denna alkemiska process är lika med summan av det antal tärningar som attributen slås med (däremot påverkas inte magnituden av fast tillägg i attributslagen)."
Vad menas med det egentligen?
Antag att man vill slå fram alla attribut med 4T6 var, blir svårigheten för nekromantisk reanimation då Ob4T6, eller blir den (Ob4T6 · 9) Ob36T6?
Och "fast tillägg i attributslagen"... vad är det? *känner sig dum*

Kan man utelämna attribut (som bildning till exempel)?

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - С@ß|ð ² ®µ|€$ †]-[€ \/\/ð®|Ð

Roger

Veteran
Nu när inte Demoner & Vandöda har kommit så går det bara att spekulera. Min personliga förslag är att alla olika odöda typer som finns, skelett, zombie,... har från början fasta grundegenskaper som t.ex. DoD/EON har på sina monster (medelvärdena). Detta kan gälla alla grundegenskaper eller bara en del. De som inte har ett fast tillägg har Ob1T6. De med ObT6 på kan man boosta upp med ett antal tärningar på bekostnad på svårighetslaget. Det finns säkert någon maxgräns för hur många tärningar man får lägga in på en och samma grundegenskap annars finns det kanske inte någon anledning att göra en större variant av en odöd. Kan tänka mig att desto värre odöd desto högre fasta värden har de men de är också svårare att lägga eftersom man måste kanske lägga till fler ObT6 på flera grundegenskaper än på de mindre versionerna. Det är också mycket troligt att även de fasta grundegenskaperna också har ObT6 så att dom också går att höja. Det är kanske en anledning till att det finns en fördel med att skapa en högre odöd. Jag använder som mall DoDs gamla monsterböcker eftersom de trots allt har "samma" skala som EON. Men som sagt detta är mina egna tolkningar och jag liksom de flesta andra längtar efter boken Demoner & vandöda. När kommer den NeoGames?

\Roger