V&N [OT]
"de borde ha gett boken lite extra tid samt att de kunnat glo igenom den ett par extra sjutusen gånger..... men allvarligt talat så vart den faktiskt bra,"
Det är din uppfattning. Jag har min egen, och den säger att boken inte alls var bra.
Jag bråkar en hel del med författaren om ett par av sakfrågorna i samma tråd som jag länkade till i mitt förra inlägg.
Generellt sätt så anser jag, i mitt högst subjektiva anseende, att V&N är oEonsk, inkonsekvent, opedagogiskt upplagd, taskigt korrläst, fyllt med saker som endast har form men ingen substans och lider av Doomtrooperboosterpack-syndromet. Dvs för att göra saker tuffa så måste han göra alla vandöda hårdare än allt det tidigare publicerade materialet. Inte lika tuffa och hårda, som alver, dvärgar eller sabriska riddare utan Tuffare med stort T. Detta resulterar i att vandöda blir ärkeltuffa, och urkelmäktiga.
Det är förvånansvärt att inte en ensam lisch har tagit över ett av dom större mundanska länderna (Typ asharien), med tanke på hur regeltekniskt trasiga dom faktiskt är.
/Naug, som inte har lust att dra upp gammalt groll