Nekromanti Neobloggen

Blasphemy

Swashbuckler
Hej på er.

Försöker hålla lite liv i Neobloggen och tänkte samtidigt uppdatera folket som är här om det är någon som har missat att den finns.

http://neobloggen.blogspot.com/

Förutom att uppdatera om kommande moduler, Eon IV och liknande så har det nu kommit upp en intervju med Michael Gullbrandsson (känd Eon-illustratör) och fler intervjuder med rollspelsrelaterat folk runtom sverige/världen är att vänta.

Dock... har ni några önskemål om något ni vill se/veta via bloggen så let us hear it.

k7e9

Hero
Följer den, bra grejer. :gremsmile:
Gillade intervjun och även alla uppdateringar om moduler, alltid kul att få lite info.

Vad mer skulle man kunna önska från en blogg tro? Hmm...
Egentligen inte så mycket. En I en Warhammer Fantasy Roleplay podcast som jag följer har de en "system spotlight" i varje avsnitt där de pratar om olika delar av systemet. Något sådant hade kunnat vara kul kanske? (Nu gör ni ju det lite när ni berättar om det nya systemet, men ändå)

Vlad Stonehand

Veteran
Uppskattar att det åter rör på sig i bloggen. Har för vana att kika in där då och då. På sista tiden har det varit riktigt dött där. Hoppas att det som nu sker inte är en dödsryckning..... ;-)

Poseur

Swashbuckler
Det har varit mycket trevligt med löpande uppdateringar den senaste tiden på bloggen, det är väldigt trevligt att läsa, även om man är dålig på att kommentera så är det väldigt uppskattat.

Skulle vara trevligt att få en uppdatering hur det går med mer eller mindre utlovade produkter; typ dessa.

Visst vet att saker tar lång tid att göra och sådant, men en uppdatering hur det går på fronten vore trevligt.
Västländerna fick vi ju precis en liten update om :gremsmile:

/Poseur sugen på mer Eon

Kul att ni visar att det händer något, men snälla kan man inte få se någon sorts lanseringsplan? En sådan måste väl ändå finnas?
Jag vet att du inte är den ansvarige när det gäller detta, men du kommer i alla fall åt att trycka på rätt knappar! Please, push them?!

Blasphemy

Swashbuckler
Kul att ni visar att det händer något, men snälla kan man inte få se någon sorts lanseringsplan? En sådan måste väl ändå finnas?
Jag får nog piska lite på herr Legion om detta. Jag kan endast svara för Eon IV för tillfället och endast tills dess det är färdigt och hamnar i Neogames trygga händer. Men ja... att det sker uppdateringar om moduler och vad som komma skall känns faktiskt som en av de viktigaste sakerna som bloggen borde innehålla.

Blasphemy

Swashbuckler
en uppdatering hur det går på fronten vore trevligt.
På västfronten intet nytt :gremwink:

Men nä... skall se om man kan få lite mer tydlighet i detta och planarade releasedatum.

Poseur

Swashbuckler
Tänkte skriva i kommentarsfältet på bloggen, men blir tokig för att jag blir runtskickad när jag ska logga in och fick krångla som satan och blev tokig när tills slut när jag kommit in, så var min kommentar redan borta...
Så jag postar en kommentar här istället, gamla hederliga forumet kan man alltid lita på.

Underbart att se att det rullar fram, och härligt att se att du (o andra) försöker hålla bloggen mer levande än tidigare. Stort plus.
Men jag funderade på en grej, och hoppas att ni tänkt på den. Nedbrytning borde ju vara lite elakare mot Alver, med tanke på deras förbannelse? Eller ni kanske tänkte behålla de gamla förbannelsereglerna rakt av? Men jag tycker utifrån det lilla man läst om Nedbrytning så borde alverna ha det svårare att stå emot det, eller drabbas allvarligare utav effekten som blir.

/Poseur studsar lite

Blasphemy

Swashbuckler
Men jag funderade på en grej, och hoppas att ni tänkt på den. Nedbrytning borde ju vara lite elakare mot Alver, med tanke på deras förbannelse?
Detta är inräknat i systemet. Som det är nu blir alver lika lätt nedbrutna som vem som helst. Men däremot så orsakar nedbrytningen (på högre nivåer)inåtvändhet.