Nekromanti Neogames Öppna Hus

AEGIS PRIME

Swordsman
Var det någon som var där och kan ge en liten rapport, till en stackare som inte kunde ta sig till Gbg just den dagen?

Ezping Orm

Hero
Det var stillsamt och trevligt. En aning blygt kanske, men det hör väl till. Det bjöds på chips, godis, läsk, öl (den svaga sorten, förstås) och fina presenter. Dessutom en mycket bra poängpromenad med en fint pris åt vinnaren! Det snackades självklart en hel del om Eon och om framtida projekt. Releaseplanen gicks igenom, Neogames svarade på en mängd frågor och det diskuterades en hel del om allt från att beställa pizza till att införa ett highfantasyrike i Mundana. Höjdpunkten för de flesta gästerna var nog ändå att få bläddra igenom (och hänföras av) Eon 3 -böckerna!

/Jonatan - som tycker att Eon III är det bästa Neogames gjort på många år!

Hjalle

Swashbuckler
Ut med språket, snubbar! Vi vill veta exakt vad som hände, vam som förolämpade vem, vad som släpps ut före vad och varför det snuskigt usla monstret vampyrget kom med i III... Vi vill veta allt!!

När blir Krille klar med Misslor t ex...?

-Hjalle, töhöööööörstande... :gremsmirk:

AEGIS PRIME

Swordsman
Tack för den rapporten Ezping Orm. Lite (eller mycket mer :gremgrin:) mer detaljer om releasplan, framtid och liknande hade varit trevligt. Vad var det för presenter och vad van vinnare till poängpromenaden?
Jag vet att det är inte rätt forum, men kom det fram något om NeoTech, Phobia och Terra One (om det nu heter så)?

Gastono

Hero
Avatarex (som för övrigt nämns vid namn mer än en gång i EON III, stort grattis från mig!) vann poängpromenaden, och i och med det så vann han Eon grand deluxe!

Det pratades om att det som stod på tur inom release planen var barbarer och människofolk som Nallo skriver på nu.
Förutom det så nämnde dom Phobia och där var det lite delade meningar om det VERKLIGEN skulle komma ut till jul men om det inte gör det så blir det nästa.

Neogames svarade på diverse frågor (om alla deras rollspel) och berättade om framtida planer för dessa m.m.

De bjöd som sagt på chips, läsk och annat gott och de lyckades verkligen göra en trevlig fest med dryga 10 närvarande förutom Carl Johan Ström, Petter Nallo och Marco Behrmann som var värdar!

Hjalle

Swashbuckler
Nå, Avatarex! Det var väl inte så att du redan hade Grand? :gremwink:

-Hjalle, vanskligt ounnsam (eller vad det nu heter...) :gremtongue:

Ezping Orm

Hero
Eftersom jag (!) hamnade på samma antal poäng som Anton så avgjordes tävlingen med hjälp av utslagsfråga, där Anton (tyvärr) drog det längsta stråt. Men då Anton redan ägde en Grand luxe så passade han på att visa upp sin bästa sida och skänkte priset till mig (vilket jag tyckte jag förtjänade).

//Jonatan

Barbus

Veteran
Ja det var en synnerligen trevlig eftermiddag hos Neogames, med flera intressanta och roliga diskussioner. Jag gillade iden med ett uppblåsbart hyggelmonster, eller varför inte en utklädningskostym :gremwink:?!

Många tack till Carl-Johan, Petter och Marco, fortsätt i samma goa stil!

Barbus, en av de sadistiska spelledarna (som räkar gilla Västmarks träsk)

Helmgast
Re: Ädel och givmild

Äsch, vad ska jag med en smått vattenskadad grand luxe till, när jag redan har en i fin kvalitet? Jag har lovat Ezping mina Fenixdubletter, men det har liksom aldrig blivit av. Nu fick han ränta för ett bra tag...

Jag är inte världens ängel om ni trodde det.

Ezping Orm

Hero
Re: Ädel och givmild

Äsch, vad ska jag med en smått vattenskadad grand luxe till, när jag redan har en i fin kvalitet? Jag har lovat Ezping mina Fenixdubletter, men det har liksom aldrig blivit av. Nu fick han ränta för ett bra tag...
Nja... Jag ser det snarare som plåster på såren efter Marcus (och Arons) fest. Kan fortfarande se ärren efter dina klor. :gremtongue:

/Jonatan - som hoppas att Anton ska trivas bra uppe i Norrland.

Hjalle

Swashbuckler
Re: Ädel och givmild (OT)

/Jonatan - som hoppas att Anton ska trivas bra uppe i Norrland.
Hej där nere! Jag hoppas också att Anton ska trivas bra här i [color:\\"red\\"] Stockholm... [/color] :gremsmile:

-Hjalle, inte norrlänning...