Nekromanti Neogames nya tävling: Kul med djur (obs ej kinky)

DesertRain

Hero
Jag har lite idéer om ett bidrag till, får se om jag kan skriva om det imorgon.

Purgatory, författare till ett djur från Thalamur

Ekorren

Warrior
Jag nöjde mig med ett bidrag som varken var speciellt genomtänkt eller originellt, men kan dock vara ett trovärdigt djur (som egentligen inte behöver tas upp i en bok).

Tyckte helt enkelt att jag skulle skicka in ett bidrag men hade brist på inspiration.

^^

Ekorren

Warrior
Kraetyz said:
//Kraetyz, som skrev om... Typ liten apa
Jag skrev om en asätande fågel (korplik men större) som håller till runt gravar i Jargiska Kejsardömet och lägger sina ägg i kadaver för att värmas. De överger sina ägg sedan och låter barnen äta sig ut genom vad som finns kvar av kadavret. Relativt ofarliga men kan attackera svaga och döende för att påskynda jobbet.

Hade dessutom lite inspiration till en form av träskpadda med hypnotisk blick men den får nog vänta.

^^

Ekorren

Warrior
Kraetyz said:
... Snälla, skriv om hypnosgrodan. GÖR DET
Det kan du ge dig fan på att jag ska göra. Men jag har ändrat hypnosen till alstrandet av ett toxin som orsakar hallucinationer vilka kan desorientera rollpersonerna och leda dem ner i träsket. Toxinet alstras från körtlar under paddans hud som avdunstar och sprids i den tjocka luftfuktigheten.

Legion

Warrior
Många riktigt roliga förslag än så länge :gremwink:
Bonuspoäng till de som skickar med äventyrsförslag. Alltid intressant med lite spelarförankring, och syn på hur ni tänkt er att era djur blir användbara i Mundana.

DesertRain

Hero
Min kreativitet på den här fronten suger för tillfället. Jag har skickat in ett bidrag och förhoppningsvis kan jag komma på något mer.

Fienden

Hero
Ett tips är ju att bläddra igenom varenda jävla modul som finns och hoppas på att hitta någon omnämnd varelse som du tror att Nyx glömt bort eller missat. ^^

tull

Hero
Jag har ett sjukt bra bidrag på G, tror jag kommer vara farlig i denna tävling! :gremsmile:

Anti jante Tibrand

Fienden

Hero
Tibrand said:
Jag har ett sjukt bra bidrag på G, tror jag kommer vara farlig i denna tävling! :gremsmile:

Anti jante Tibrand
...
<.<
>.>
*skjuter Tibrand och stjäl dennes bidrag*
Jag ska vinna!

Men även om jag inte gör det, blir jag glad om åtminstone ett av mina bidrag kommer upp på hemsidan. =)

tull

Hero
Vill ni enbart ha en mall för djuret eller söker ni också beskrivning på "beskrivning", "beteende", "utbredning" och "egenskaper"?