Nekromanti NeoGames Releasplan

AEGIS PRIME

Swordsman
Jag vet att Neogames planer ofta går av stöpet när det gäller lanseringar. Jag undrar dock vilka moduler som är de som ligger på tur förutom Eon III. Jag har för mig att barbarer och.... skulle vara nästan men efter det?
Jag försöker komma ihåg mitt samtal med Carl Johan från GothCon men tyvärr gör jag inte det.

Jag själv hade gärnat vilja se Misslornas bok och har förhoppningar på att mer material om detta underbara folk kommer i Eon III:

Hjalle

Swashbuckler
Krigsherren tror jag ligger näst på tur, kanske även Alvernas folk och Jargien. Har för mig att jag läste det i någon (gammal) tråd.

Mm, jag hoppas också på att snart få se mer material om misslorna. Tyvärr har jag för mig att vi får vänta ett tag innan den alltför korta misslemodulen kommer ut.

-Hjalle

AEGIS PRIME

Swordsman
När jag pratade med Carl Johan så sa han att de bara väntar på att Krille skickar in materialet till en misselbok. När det kommer så lanseras den omgående. Det kan ju bara varit snack men min flickväns missla behöver mer kött på benen...

Emil

Hero
Som jag förstått det finns en del material liggande som Neogames skulle kunna ge ut om de tar sig tiden, men jag tror de lägger den mesta energin på att få ut Phobia under det här året.

Men vad jag minns så är Barbarer & Människofolk mest i behov att ihopsättande, då många skribenter varit inblandade. Ett nytt utkast för Krigsherren är på väg att bli klart, men när den kan tänkas ges ut vet jag inte. Har för mig att äventyret Diamantäpplet är klart för layout, men det är nog ingen jätteprioriterad produkt. Annars tror jag personligen att en ny spelledarskärm dyker upp hyfast snabbt, även om någon sådan inte finns i releaseplanen.

/Emil

Blasphemy

Swashbuckler
Efter Eon III är Barbarer och Människofolk på Prio och det ser ut att kunna bli en rejält tjock och bra modul...

Sedan hoppas vi på att kunna få ut Krigsherren/Härfursten/Krigsfursten/Härherren/Krigurdödir eller vad dess namn egentligen blir.

Diamantäpplet är nästan helt färdigt och kommer även innan jul.

Eon III SL-skärm är nog heller helt otroligt att vi får se. Sedan blir det kanske några nya pcoketböcker.

Efter Jul blir det mest troligt Alver 2, Västlanden (Jobba!! Ymir, Jobba!!) och kanske Bestialiska folk.

Misslor kommer ut när vi får materialet från Krille (sedan skall ju bilder och layout fixas men det går relativt fort) och när det blir vet inte han själv. Dock så är det nyskrivet misslematerial (av Krille) i Eon III.

AEGIS PRIME

Swordsman
Tack för svaret Blasphemy

Kan du inte ge en liten hint vad det är för misselinformation? (Jag har redan förbeställt Eon III) för jag har ett fruktsvärt dåligt tålamod

Blasphemy

Swashbuckler
Nja... *försöker hitta något vettigt bland alla papper* det är mest grundläggande information om misslorna, utseende, lynne var de lever och så vidare. Sikrivet så att det passar med det som kommer publiceras i Misslor. *hittar inget av vett*.
Du får dra dig till tåls helt enkelt...

Hjalle

Swashbuckler
Sedan hoppas vi på att kunna få ut Krigsherren/Härfursten/Krigsfursten/Härherren/Krigurdödir eller vad dess namn egentligen blir.
Fältherren talas det om i S&P...

Durin

Veteran
Demoner. Vill ha!

Är det teoretiskt möjligt att få nån info om hur det går med demonmodulen? Den har legat på releaselistan (med sitt gulliga omslag och allt) så länge jag har spelat eon, och den känns fruktat mycket viktigare än både Barbarer Och Människofolk, Nån Ny Alvbok och Västlandsmodulen.
Demon-området saknas det helt och hållet info om. Det skulle vara trevligt om gamla goda neogames kunde öka lite. Hur mycket är kvar?

Blasphemy

Swashbuckler
Re: Demoner. Vill ha!

Demoner har legat i dvala under en lång lång tid men liket börjar röra på sig. Det har nu blivit klart hur demoner kommer fungera, deras styrkor, svagheter och liknande. Samt hur de passar in i Mundanas kosmologi.
Men det kommer fortfarande dröja ett tag innan demonmodulen kommer ut i butik då det finns en hel del arbete kvar att göra på den.
Vid högsta möjliga tur kommer den ut nästa år...

Enshadi

Warrior
Ni skulle inte kunna tänka er att få ut Vilddjur och bruksdjur innan bestialiska folk, eftersom den känns mest nödvändigast?

Blasphemy

Swashbuckler
Well... *kliar mig på huvudet*
Det finns mer färdigt till Bestialiska folk... och jag tror nog att det är den modul som är mer efterfrågad av de två. Information om hästar (och deras Attribut) kommer med i Eon III (då många saknat denna). Men... tja allt kan hända...

Hjalle

Swashbuckler
Re: Hästar

Kommer det finnas attributmodifikationer för alla olika hästraser (typ soldier, kragghäst :gremsmirk:, batonhingst, västmarkare...) som det finns i M&V eller bara de ordinära ridhäst, packhäst, stridshäst, nordländare, ponny, tomon och allt vad det är...?

-Hjalle, nyvaken...

Blasphemy

Swashbuckler
Re: Hästar

Nope... Bara ridhäst, packhäst och stridshäst...
Lite måste vi ju spara till "Vilda djur och Brukande djur".

Gastono

Hero
Re: Det räcker gott, fast det är kul med variation[NT]

... väntar aldrig förlänge.

Phobia è ju pretty much färdig skrivet om jag minns rätt och det skall ju bli ett försök att få ut det till jul (igen).

Annars finns det ju en bra kronologisk realse plan här av Blasphemy.