Re: NAKEN
<I>Hon gnäller alltid över att alla rollspel // är så fult illustrerade,</I>
Allmän nyfikenhet; vilka spel har hon bläddrat i när hon sagt detta?
<I>och att de allihop mestadels verkar vända sig till hormonstinna tonåringar vars enda kvinnliga närkontakt är porrtidningar.</I>
Jag kan förstå "hormonstinna tonåringar", men hur kan <I>bilderna</I> säga något om läsarnas erfarenhet av kvinnliga närkontakter? (Möjligen tecknarnas...) Av egen erfarenhet kan jag iaf intyga att det är fullt möjligt att vara både hormonstinn och lyckligt gift. (-:
<I>de flesta rollspel tenderar att ha bilder som framställer män som jättelika muskelberg vars enda nöje är att dräpa folk och fä till höger och vänster, och kvinnorna är alla yppiga, storbröstade våtdrömmar.</I>
Så, en ideal balans skulle alltså antingen vara om även män framställdes som våtdrömmar, eller om även kvinnor framställdes som om de vill dräpa folk och fä till höger och vänster... (Red Sonja, någon?)
The point in question brukar inte vara att spelillustrationer är gjorda <B>för</B> killar, utan att de är gjorda <B>av</B> killar - som ritar sånt som de själva gillar.
Jag håller med om att det råder viss brist på bra bilder av sexiga killar i rollspel - smaken är ju delad, men det finns en <I>anledning</I> att fler tjejer gillar Tom Cruise än Arnold Schwarzenegger. Däremot tror jag inte för en sekund på att man skulle se färre sexiga (vilket är en helt annan sak än "sexuella") figurer om spelen var mer medvetet inriktade mot kunder av båda könen, eller om det fanns fler kvinnliga tecknare i branschen. Jag känner ett antal av de senare, och de brukar vara precis lika hormonstinna som sina manliga kollegor; slutresultatet ser bara (oftast) något annorlunda ut.
--
Åke