Nekromanti Neoroll revisited

grisnak

Veteran
Hade tänkt mig att inleda arbetet med en ny och den här gången komplett version av neoroll (för er som inte kommer ihåg det, dvs alla är det en spelargeneterator som nu finns på sveroks scenariobank) och jag tänkte höra mig för lite först om intresset finns kvar? Skapa karaktärer kan ju ta ett jävla tag så vore det inte skönt att kunna fixa en med en snabb och smidig wizard? Har nån några tips på nåt som absolut borde finnas med? Vad som helst i tipsväg o dyl kommer tas med när vi skriver programmet. Tack för svar!

Honken

Hero
Skapa karaktärer kan ju ta ett jävla tag så vore det inte skönt att kunna fixa en med en snabb och smidig wizard?

Klart det är intressant, men en liten fråga... Får man med en bärbardator då, så att man kan använda den under spelomgången?

/Honken

Bastardo

Swordsman
Klart det är intressant, men en liten fråga... Får man med en bärbardator då, så att man kan använda den under spelomgången?

Antagligen lämpar sig programmet bäst för spelledarpersoner och dylika "snabbinsatskaraktärer" men skulle fortfarande kunna bli ett oumbärligt redskap för spelledaren.

Sedan är det ju inga svårigheter att föra över programmets framtagna värden till ett rollformulär, då har du ju fortfarande sparat in nästan halva karaktärskapandetiden =)

T-RED

Warrior
Tja jag tyckte rätt bra om Neoroll även om jag nog tycker att man borde kunna ta med hela skapandet denna gång alltså allt från samtliga tabeller till yrken... en lista på utrustningen man får kanske? inte i kod då utan fint utskrivet i en liten lista...

En annan grej är ju att ta med ett gäng alternativ i början som lämpar sig för slp skapande typ välja yrke och så slumpas en slp med 3 perioder i de valda yrket och med de viktigaste färdighetsvärdena.

Okej nu blev det en del och jag vet vilket oerhört arbete det hela är så stor credit till dig...

grisnak

Veteran
Ska tänka på det. Har för mig att det finns saker om enkla slp i ultra, kan ta de grejerna så blir det inte så attans svårt. (Får man hoppas hehe)