Äventyr!!!
Jag spånar vilt det är kul.
Getting started.
Joshua och Alex är prisjägare så dom har säkert en massa fiender, så säg att en av dessa planerar att hämnas på något sätt.
BadGuy kanske försöker lönnmörda RP:na, men givetvis så klarar sig RP:na. Men BadGuy försöker igen och den gången ökar han motståndet så att RP:na förstår att han inte kommer sluta förrän dom är döda. Detta bör sätta igång ett händelse förlopp där RP:na försöker leta upp BadGuy och döda honom eller nåt. (RP:na bör inte dö under mordförsöken, men dom ska hela tiden vara riktigt nära, tex. Kulan viner förbi ditt huvud och slår i betongvägen bakom, flisor flyger och en flisa river upp ett sår längs med din kind.)
Old information and a bomb!
Joshua och Alex kommer snabbt på att det är BadGuy som är efter dom så dom kollar sitt arkiv och letar fram lite info om BadGuy som är ett eller två år gammalt, men det är det dom har att gå på just nu så dom letar upp BadGuy:ens hideout. Men hideoutet är övergivet och RP:na kanske hamnar i en liten fälla med en bomb dom måste springa ifrån lyckligtvis finns det ett stort panoramafönster en bit från bomben och om RP:na är smarta skjuter dom sönder glaset och hoppar ner i vattnet(om någon kan så går det även att desarmera bomben).
Collecting clues
Nu har RP:na lite för lite ledtrådar så dom kontaktar sina källor för att få färsk information.
Joshua och Alex kan kontakta en av sina tjallare om dom har några såna, eller kan dom fråga några av sina halvskumma klienter dom haft genom tiderna.
Sara kan kolla hos polisen eller om det fortfarande går fråga Gansterbossen om han vet nåt.
Julie hackar lite på nätet.
Här bör RP:na få lite olika information som dom måste sortera T.ex. kan någon ha sagt ”Jag såg hans män nere vid hamnen jag lovar!” eller ”Han håller inte till i stan längre men jag vet inte var han är.” Och i dataregister hittar Julie en person som nyligen köpt en stor villa utanför stan och villan är skriven på ett företag BadGuy kontrollerar. Sara kontrollera i polisens register att Badguy inte är kvar i stan.
Lösning:
Det första ”…nere vid hamnen…” är falsk
”…inte till i stan längre…” kan man jämföra med polisens register så detta stämmer nog.
Och när dom söker utanför stan så hittar dom villan.
Car Chase
Den klassiska biljakten. När dom är på väg till villan blir dom förföljda och en biljakt börjar En av RP:na måste köra bilen, två bör besvara eventuell skottlossning och Julie kopplar upp sig på ”vägnätet” och styr trafikljus och hjälper till att navigera med sin GPS(Globens Positions System).
Mistake
När dom kommer fram till villan så är den inte bevakad så RP:na smyger in. När dom går in i villan så blir dom nedslagna. Muhaha! (nu var jag ond, nåja läs vidare.)
The Cage
När RP:na vaknar upp igen så befinner dom killarna sig i en bur och tjejerna är bundna. BadGuy sitter på en stor stol och säger massa tuffa saker. ”Haha! Ni trodde ni skulle komma undan mig!”. In i buren kommer två män som ser både starka och smidiga ut och dom är beväpnade med en dolk, svärd, katana eller annat roligt, Joshua och Alex är givetvis obeväpnade. Dom börjar slåss och under tiden kan Sara och Julie få ta sig loss ur sin bojor.
Showtime
Nu vet inte jag alls var jag ska planera… men Sara och Julie tar sig nog loss och släcker ljuset vid ett sånt ögonblick så att Joshua och Alex får fördel mot sina motståndare. Sen tar dom sig ur buren, hittar nåt vapen skjuter några gånger och hittar sen BadGuy som dom pratar med eller skjuter eller vad dom vill. Sen tar dom över BadGuy:ens företag och sen världen sen har Joshua och Julie sex och Alex och Sara börjar gilla varandra och BadGuy:en har en ondare tvillingbror som börjar planera en hämnd Muhaha.
</font size> <center>The End</center>
Så ja vad tycker du?