Nekromanti Neotech eller Neotech2?

Hoffe

Veteran
Ska jag spela Neotech eller Neotech2?
Jag tycker Neotech2 värker väldigt kompliserat, och jag är inte erfaren med rollspel. Det värkar därimot mer genomtänkt och översiktligt..

Jag blir uppskattar värkligen era meningar, så svara GÄRNA!

MvH Hoffe

Robban

Hero
Om man ser det så här:
Neotech: snabba regler, _otroligt_ dödligt, kul. Tillräckligt med realism, om man använder det (vilket de flesta gör, känns det som)...

NeoTech 2: Hmm... lite svårare att säga nåt om.... Snabba regler för erfarna spelare, inte riktigt lika dödligt (men fortfarande mycket dödligt), mycket realism, bra världsbeskrivning... En fördel är att de tar upp brott och straff i 2:an, om man inte kan sånt så är det skönt att ha nåt att gå efter...

Jag vet inte... det här är bara mina privata tankar...

/R

G

Guest

Guest
:Cþ

använd n2. om så bara för att slipa alla äcklig kybertech från ettan(typ granatkastaröga).

Jezter

Veteran
Neotech tycker jag personligen är mycket lättare att spela än N2, att göra en rollperson i N2 tar minst 1 timme om man inte är väldigt erfaren. Reglerna är sm sagt komplicerade i N2, men man behöver ju inte ha med alla regler.

Snow

Swashbuckler
Köp n2 och fråga sedan mig så skickar jag konverteringsregler som låter dig spela med mina regler istället. inte så detaljerat men MYCKET snabbare och smidigare... (jag har en regeluppsättning som jag spelar neotech med och det går ganska enkelt att byta ut valfria delar av n2, primärt färdighetsslaget)

Maggan

Swordsman
Båda i en mix...

Börja med att kanske spela lite Neotech innan du går över till 2:an och använd dig sen lite av varje. I grundreglerna till "N1" finns nämligen mer ingående beskrivningar av saker som inte står beskrivna i N2...

->>Magnus<<-

Maggan

Swordsman
Ettan dödligare?

Nu har jag inte spelat "N1" så mycket, men är det verkligen dödligare än N2? Jag tycker dom är rätt lika, om inte N2 är värre t.o.m...

Minns inte så mycket dock, så det kan vara som du säger...

->>Magnus<<-

G

Guest

Guest
:Cþ

fast igentligen är det juh ingen granatkastare... jag menar "granaten" har juh en raket motor.... :C]