Nekromanti Neotech med Mystik?

Ahdion

Veteran
Hejsan,

Med Phobia på tapeten och min onaturliga dragning till det övernaturliga.. *hehe* så undrar jag om någon redan nu kör Neotech med inslag av paranormala aktiviteter och övernaturliga händelser? Jag menar, det är betydligt lättare att otivera underliga drömmar och dyligt i t.ex. EON än in N2, fast jag gör det ändå.

Jag vill bara veta lite om hur ni spelleder i sådant fall. Kanske man kan snappa upp lite fler tips. För övrigt så verka Phobia vara ett kul spel som man kan korsa Terra One och N2 med.. *muahahaha*

WolmerX

Warrior
En gnutta. :gremsmirk: Fast ifall det är på grund av Phobia är osäkert. UFOn och galna vetenskapsmän har figurerat lite då och då. Har även haft med ett spöke som manifesterat sig som mjukvara :gremcool:

DAKRilla

Hero
PSI und so weiter...

PSI-krafter (möjligen med tillhörande mutanter av något slag) är något paranormalt som jag tycker passar i Neotechs värld bättre än i Eons Mundana. Det finns faktiskt lite skrivet, inofficielt material om det att hämta hem gratis från NoGo (precis här). Visserligen är det skrivet till N1, men jag ser ingen större svårighet i att konvertera reglerna till N2 om man så vill.

Bastardo

Swordsman
Hmm... "Neotech med mystik?".. Vi råkade ut för en läcker sak när vi spelade..

Plötsligt vaknade vi upp och befann oss i en "The Cube"-liknande situation med en värld full av kuber och olika problem och mystiska fiender i varje. Ett under att vi slutligen tog oss därifrån. Som avslutning på detta uppdrag, hämnades vi på företaget som försatt oss i den där situationen genom att köra upp en lastbil full av sprängämnen till deras kontor (vilket naturligtvis var övergivet) och detonerade bomben!

Hmm... blev lite för mycket mystik det där uppdraget, det var vi nog allihopa överens om efteråt:)

Snow

Swashbuckler
jag hade en gång en fet kampanj... där fanns gott om mystiska inslag. Exempelvis konstiga drömmar med konstiga budskap, ren magi osv. Egentligen kunde allt förklaras med exempelvis subliminal meddelande i program de kollat på men mina spelare fattade ingenting. De blev även inslängda i en alternativ verklighet vilket egentligen var en fantasyvärld. Fast det fattade de ganska snabbt att det var ett datorspel med disablade menyer.

Honken

Hero
Med Phobia på tapeten och min onaturliga dragning till det övernaturliga.. *hehe* så undrar jag om någon redan nu kör Neotech med inslag av paranormala aktiviteter och övernaturliga händelser? Jag menar, det är betydligt lättare att otivera underliga drömmar och dyligt i t.ex. EON än in N2, fast jag gör det ändå.

Jag vill bara veta lite om hur ni spelleder i sådant fall. Kanske man kan snappa upp lite fler tips. För övrigt så verka Phobia vara ett kul spel som man kan korsa Terra One och N2 med.. *muahahaha*

Jag har funderat på att inkludera lite mystik i min nuvarnade kampanj, jag har nämligen en spelare som är synsk. Så han kommer nog att se lite bilder av händelser som hänt förr, ganska säkert rätt traumatiska grejjer. :gremsmile: Nåja, vi får se.

/Honken

Hanoi

Veteran
jo'rå. det äventyr jag deltar i nu är en del av en kampanj à Twin Peaks: jag behöver väl knappast säga att den är riktigt obehaglig. t.ex. upptogs ett helt spelmöte av en dröm jag hade om någon dvärg (inte fantasy-dvärg) som mördade en massa folk och gjorde andra läskiga grejer, och så fanns denne dvärg på riktigt... jag har inte varit mer skakig på benen på vägen hem sen jag var tio och hade sett The Shining för första gången...

DragonLord

Warrior
Spelade en relativt långlivad vampyrkampanj i somras...fast större delen av tiden visste inte spelarna att det var vampyrer de stod emot...så de gick och köpte EMP-granater i tron att det var en massa cyborgar de hade att göra med...
Gissa om de blev överaskade eller vad... :gremgrin:

DragonLord - väntar otåligt på Phobias ankomst...

Mr SL

Warrior
neon

jag spelledde ett äventyr där eon och neoteck mixades ihop till neon eller eon teck!! det var faktist roligt...... eons varelser som levde i storstäder och där magi slogs emot tekniken.....

det var riktigt roligt faktist