Nekromanti Neotech på Drunoks Drängar

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Jopp, i senaste uppdateringen dök det upp lite neostuff. En nygammal pryl som tidigare funnits på NoGo och lite husregler om automateld. Tanken med de senare är att att det ska bli lite mer realistiskt med så lite extra regelbös och tärningsslag som möjligt.

/Joel - påpekar att Drunoks Drängar huvudsakligen är en eon-site, men inte helt exklusivt.
 
G

Guest

Guest
Eran automateld på mycket kort håll verkar insinuera att det bara är en 1 på en t6 som ger träff, faktum är att det är 1,2 och 3 vilket betyder att det blir svårare och inte lättare med eran modifikation.
Iövrigt härligt initsiativ.
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Eran automateld på mycket kort håll verkar insinuera att det bara är en 1 på en t6 som ger träff, faktum är att det är 1,2 och 3 vilket betyder att det blir svårare och inte lättare med eran modifikation.
Nu läser du allt lite slarvigt. Vår modd säger träff på 1&2 på kort avstånd, för en jämnare övergång mellan mycket kort (1,2 & 3) och normalt (endast 1:or).

Iövrigt härligt initsiativ.
Tack.

/Joel
 

MovinGalt

Warrior
Joined
21 Oct 2002
Messages
372
Location
Stockholm
När ni ändå är inne och pillar på Automateldsreglerna kan ni kanske ta en översikt på träffar mot gömda mål (att man slår om alla 1:or för att försöka få 1:or igen). Skulle vara fint att ha den där med :gremgrin:

/MovinGalt
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
När ni ändå är inne och pillar på Automateldsreglerna kan ni kanske ta en översikt på träffar mot gömda mål (att man slår om alla 1:or för att försöka få 1:or igen). Skulle vara fint att ha den där med
Jag kommer inte på något spontant sätt att förbättra den regeln, därmed inte sagt att den inte kan bli bättre. Har du ett eget regelförslag, dela gärna me dig.

/Joel
 

MovinGalt

Warrior
Joined
21 Oct 2002
Messages
372
Location
Stockholm
Tja, en rätt trist lösning är ju att ignorera den.

Sitter en person bakom en låda (1x1x1 m) och en annan skjuter automateld 1m mot den, så träffas man som vanligt. Ligger man bakom en bardisk istället (5 meter lång) och personen med vapnet skjuter automateld på 1 m, är det 20% att man ligger i den zonen. Att dra in procent i N2 är töntigt, men säg 1 eller 1-2 på 1T6. Skjuter personen istället med en eldzon på 5 meter så han täcker hela bardisken, har han ju redan dragit ner MEI så mycket att man minskar chansen att träffas. Osäkerheten för skytten är ju att han inte ser målet, eller vet om kulorna slår igenom. Det sistnämnda kan inte försvararen direkt bestämma över, men att gömma sig bakom en större mål skapar mer osäkerhet, så skytten får öka eldzonen och tappar intensitet på det. Klappat och klart.

Man skulle kunna göra en regel som säger att Eldzonens minsta storlek dubblas vid Avfyrning Mot Gömda Mål, för att spegla den osäkerhet man har när man inte ser målet, och således mejar lite bredare. Det är min rekommendation, som jag faktiskt kom på i skrivande stund, men ska integrera i vår spelgrupp till nästa spelpass. Men jag är fortfarande intresserad av att enhanca reglerna ännu mer.

Gillade skarpt det med att lägga på effekten på MEI:n också, verkligen. Speciellt vid slängskott. :gremgrin:

/MovinGalt - Hej och hå
 
Top