Nekromanti Neotech - Sveriges bästa rollspel...

Blasphemy

Swashbuckler
Efter att han fick slå fram grunderna till en Rollperson i Neotech ett och fick krulligt hår som var långt där bak, mysdress (har jag för mig), läppring och en fabläss för drogdyrkan blev till och med krank lycklig... så lycklig att han till och med köpte boken och nu kan vara lycklig ständigt! Ett evigt rus :gremsmile:

krank

Går ondskans ärenden
Blasphemy said:
Efter att han fick slå fram grunderna till en Rollperson i Neotech ett och fick krulligt hår som var långt där bak, mysdress (har jag för mig), läppring och en fabläss för drogdyrkan
Platinablont långt krulligt hår, solglasögon, lättklädd, mustasch och i övrigt orakad, konstiga örhängen, läppring. Samlar på mynt, dyrkar droger och vill bli världens bäste wrestler.

Sådeså.

Och han heter Maxwell Hammer. Har jag bestämt.

krank

Går ondskans ärenden
Ubereil said:
När träffade du krank senast?

Übereil
Jag tror inte han gjort det... Och jag gör mig nog inte alltid helt förstådd över forum, utan framstår som tjurigare än jag är =)

(Plus att jag gjort en helomvändning de senaste 4-5 åren, Capn kanske mest pratade med mig innan?)

solvebring

Superhero
Yeap. Den gamla krank och den nya krank är inte densamme. Till kranks fördel. :gremwink:
... För om krank inte blivit den nya krank hade han säkerligen varit bannad vid det här laget.

Fast tja, den gamle krank kunde säkerligen vara glad. Saken var bara den att när krank väl var arg så var han jävligt arg och han visade det alla gånger. =)

Å andra sidan tror jag att sådana övergångar, vare sig det är från mer arg till mindre arg eller mer klantig till mindre klantig (vilket förhoppningsvis gäller mig), är en del av alla forumpersonligheter som varit med i alla fall ett litet tag. Vi snackar trots allt år här och people change, oftast till en lugnare version allteftersom åren går.

krank

Går ondskans ärenden
Ubereil said:
Om man lugnar ner sig med tiden, hur kommer jag då bli om ett par år? :gremsuck:

Übereil
Man blir <span style="font-weight: bold; font-style: italic;">bättre</span> med åren. Inte samma sak. =)

Eller ja, man kan bli bättre. Om man vill.

Storuggla

Champion
Ahh, neotech 1, spelet där alla våra rollpersoner visade sig komma från mikronesien :gremlaugh:

Storuggla, anagramnamn

solvebring

Superhero
Så kommer jag och är totally untrue. Har bara spelat NT2. NT1 har aldrig blivit av...

Det verkar dock helt klart mer punkigt och skitigt ut än tvåan. Rock n roll med andra ord.

... Borde leta upp det nästa gång jag ser mig om efter äldre, begagnade prylar.
Nu har det istället gjorts beställning tre nya spel - Null State, Itras By och Story Engine Universal Rules. :gremsmile:

krank

Går ondskans ärenden
solvebring said:
Det verkar dock helt klart mer punkigt och skitigt ut än tvåan.
Den skillnad jag ser sådär omedelvart är att NT1 har illustrationer man inte kräks blod och får stora bölder på ögonen av att titta på.

solvebring

Superhero
krank said:
solvebring said:
Det verkar dock helt klart mer punkigt och skitigt ut än tvåan.
Den skillnad jag ser sådär omedelvart är att NT1 har illustrationer man inte kräks blod och får stora bölder på ögonen av att titta på.
=) Syftar han på de urtråkiga fotografiska illustrationerna och stela fotona månne?

krank

Går ondskans ärenden
solvebring said:
=) Syftar han på de urtråkiga fotografiska illustrationerna och stela fotona månne?
Kombinerat med asdåligt och fult 3d-renderade bilder i nåtslags parodi på kollage.

solvebring

Superhero
krank said:
solvebring said:
Kombinerat med asdåligt och fult 3d-renderade bilder i nåtslags parodi på kollage.
Ja, jag tror att vi hur som helst kan klubba att NT2-illustrationerna är rätt så dassiga helt enkelt.
Tyvärr finns det dock fler rollspelsmakare som valt liknande tekniker bortemellan. Tur är i alla fall att Neogames inte gjort om det - och vi hoppas därmed på att NT3 blir förutan sådana bilder.

... Hur som haver ser du iaf mysigt glad ut med NT1 i hand. :gremlaugh:

krank

Går ondskans ärenden
solvebring said:
Hur som haver ser du iaf mysigt glad ut med NT1 i hand. :gremlaugh:
Framför allt ser jag väldigt tjock ut, känner jag. Sådär stora leenden vetefan om jag tycker passar mig. Får dra av en tio kilo till nästa GC...