Nekromanti Neotech Wiki

ripperdoc

Myrmidon
En liten och blygsam Wiki har startats under NoGo för diverse saker, bland annat Neotech. Om ni känner att ni vill skriva av er om något Neotech-relaterat är ni välkomna att lägga upp det där - vad det än nu kan vara. Husregler, exempelvis, eller bara små idéer som dykt upp. Det behöver inte vara pretantiöst alls (men skulle något bra dyka upp på wikin kan det flyttas över till NoGo).

http://www.nogo.se/wiki

/RipperDoc

Bastardo

Swordsman
Kul idé, har dock själv ingenting konstruktivt att tillföra innehållet än men det kanske kommer..

Krille

Super Moderator
Sno över artiklarna från neo-wikin (http://www.foxtail.nu/neowiki/) - det finns några Neotech-artiklar där som gör sig bättre på en Neotech-wiki, då neo-wikin är mer åt Eon till.

(fan vad coolt att ha startat en trend med wikisar till rollspel! var bara tvungen att säga det!)

MongoMan

Swordsman
Bra, detta har jag väntat på i flera dagar! :gremgrin:
Men jag undrar: om man ändrar en sida, ska man byta ut författare mot sig själv, lägga till sig själv, eller låta det stå kvar.
Och, ska man skriva sin Email på Författare?

ripperdoc

Myrmidon
Man får göra lite som man vill rent generellt, men man får inte byta ut författare! Då stjäl man ju credit, aldrig bra. Skriv gärna e-mail ja, så man vet var man får tag på personen. Men bara jag kan få tag på författaren (om inte annat låtsas jag som att författaren samtycker till allt jag föreslår :gremgrin:).

/RD

Nordmannen

Veteran
Re: Neotech Wiki (OT)

Ripperodcs utsagn var steinen som utløste skredet hehehe, men men, etter så lang tid med NOGO nede fortjener han litt jobb.

MongoMan

Swordsman
Vågar man bara lägga in saker hur som helst?
Jag är så blygsam, jag skulle vilja skriva så mycket, men det känns som att inte just någon annan gör det. :gremfrown:

ripperdoc

Myrmidon
Jaförfanken, lägg till så mycket du vill, bara det länkas någonstansifrån. Du kan ju skapa länken "Äventyr" från startsidan, sedan skriva fem stycken äventyrsidéer direkt i Äventyrs-sidan, alternativt länka till egna sidor för varje äventyr. Det är en wiki - man får göra som man vill. (annat än att sabba eller sno credit från andra).

Backup tas på allt, så en ändring kan alltid göras ogjord (hör av er till mig för det).

/RipperDoc - har själv sakta men säkert börjat peta upp lite småsaker

Bastardo

Swordsman
Väckelserörelse?

(...) men det känns som att inte just någon annan gör det.
Det stora problemet är väl att lyckas återuppväcka neotechrörelsen som med några få undantag iallafall onlinemässigt legat död ett ganska bra tag. Antagligen blir det väl någon form av nyrenässans igen om och då när NX kommer ut till hyllorna...

Så skriv! Skriv skriv skriv skriv! ?