Okej, Neotech 2 är ett Cyberpunk(?)-rollspel som utspelas på jorden år 2059. Reglerna påminner mycket om Eon. I regelboken står allt man kan tänka sig om det mesta, och det man inte kan tänka sig står i Offensiv eller i kommande Euro... Det här är väl neotech-basic, antar jag...
Nej, jag har inte Neotech här. Det kan stå något på http://www.neogames.se om vapen och så. Spelet är väldigt detaljerat (och bra) så jag skulle råda dig att köpa det och läsa själv... /images/icons/wink.gif
I NeoTech Offensiv finns allt som behövs för att utföra alla former av våld och övervåld.
De vapen du hittar på marknaden nu finns med i Offensiv. Och förbättrade är de också. Svårt att bestämma sig vad man ska ha för vapen då man spelar NeoTech. Men oftast blir det en av de mer traditionella pickorna. Allt annat är för brutalt.
Det finns även en massa olika ammunition till vapnena. Dum-Dum till teflon. Bara välja och vraka.
Funderar på att skaffa hagelbrak med gummislugs och salthagel /images/icons/devil.gif
Offensiv = Terroristens handbok mer troligt.
Offensiv är NeoTechs motsvarighet till Eons Krigarens väg. Fast med mer av allt.
Offensiv är ändå en viktig bok. Mycket underhållande att läsa. Undrar om Didi & Börje, eller vad de nu hette, har sett Offensiv? De lär ha fått moralpanik flera gånger om /images/icons/smile.gif
Men viktigast är Grundboken. Då kan du göra RP's.
Även Hardware är att rekommendera. Då har man allt man kan behöva i rustningsväg. Även om jag velat se ett större utbud på musikinstrument.
ca 350 för boxen i butik. Rekomenderar att du köper den eftersom du även får tärningar,karta, rollformulär samt ett uppdrag. för bara en hundra lapp mer (grejorna kostar klart mycket mer löst).
ca 250 för offensiv i butik
Innehåller mycket mer än bara vapen. Ex stridskonster, mer sprängregler, minor, vapenlagar, hölster mm
Beskrivningarna står inte i grundboken, och utan dem är en hel massa saker oanvändbara eller rent ut oidentifierbara. Hardware är med andra ord obligatorisk om man vill använda listorna i grunboken till annat än att bara titta funderande på.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.