Nekromanti Neotech?

Furin

Veteran
Jag skulle gärna vilja veta lite om Neotech.. Alla säger att det är dåligt att man dör så jävla lätt så alla vill hellre spela typ Star wars.. Men skriv vad ni tycker om spelet om det är väst att testa?? :gremconfused:

Johan K

Gammal & dryg
Men skriv vad ni tycker om spelet om det är väst att testa??
Ja, spelet är helt kalrt värt att testa, det måste jag ju säga.
En liten beskrivning om vad Neotech är..
Det är ett "framtidsspel" som utspelar sig i våran värld. Det finns en hel del cybernetik, tekniska pryttlar & annat som hör framtiden till.
Om du har lirat EON förut så kommer du att känan igen själva systemet.
Om du vill besöka Neotechs hemsida, så finner du adressen på huvudsidan under samarbetssidor..

/ Johan K, som hoppas att det här svaret gav lite klarhet..

Jarl

Hero
Dör lätt... tja, spelet är hyfsat realistiskt, så vad man kan anta händer om man blir träffad av ett automatvapen är ungefär vad som händer i spelet, dvs, man blir ofta illa skadad. Tycker man att spelarna ryker med alldeles för lätt så finns det flera saker man kan göra åt det: sänka skadan på vapnen, se till att spelarna har skyddsvästar, se till att motståndarna har dåliga vapen etc.

Värt att testa... definitivt värt att testa, det är väl få spel som inte är värda ett test :gremsmile: Men det är mer tveksamt om det är värt att köpa. Det stora problemet med Neotech är att det är helt enkelt rätt... blah. Trist och alldagligt. Det finns inget "coolt" över Neotech, något som sticker ut eller känns roligt. Spelet är bara välkonstruerat och rekordeligt. Särskilt cyber-aspekten av spelet är väldigt undermålig (jag talar om andra utgåvan här, den första har jag inte spelat), regelboken får mest spelet att framstå som en agent/soldatsimulator. Så är man ute efter ett coolt sf-rollspel så är man lite fel ute med Neotech enligt min åsikt. Bättre att använda det som regelmotor för spion/agent/guerilla-kampanjer.

Så... värt att testa, men lite för alldagligt och mesigt för att man verkligen ska gilla det.

MongoMan

Swordsman
Klart att det är värt ett test! Jag förstår inte vad "mesigheten i spelet är. Det där med realismen och döden är helt enkelt perfekt i min smak. Visst, om man vill spela ett rollspel där man anfaller tretton gängmedlemmar med kpistar, blir pumpad med massa bly, reser sig upp och spöar dem med en hand i närstrid trots att de har knivjärn, pistoler och övercybrade kroppar som endast överträffas av sin egen, köp då absolut inte detta rollspel!