Dör lätt... tja, spelet är hyfsat realistiskt, så vad man kan anta händer om man blir träffad av ett automatvapen är ungefär vad som händer i spelet, dvs, man blir ofta illa skadad. Tycker man att spelarna ryker med alldeles för lätt så finns det flera saker man kan göra åt det: sänka skadan på vapnen, se till att spelarna har skyddsvästar, se till att motståndarna har dåliga vapen etc.
Värt att testa... definitivt värt att testa, det är väl få spel som inte är värda ett test
Men det är mer tveksamt om det är värt att köpa. Det stora problemet med Neotech är att det är helt enkelt rätt... blah. Trist och alldagligt. Det finns inget "coolt" över Neotech, något som sticker ut eller känns roligt. Spelet är bara välkonstruerat och rekordeligt. Särskilt cyber-aspekten av spelet är väldigt undermålig (jag talar om andra utgåvan här, den första har jag inte spelat), regelboken får mest spelet att framstå som en agent/soldatsimulator. Så är man ute efter ett coolt sf-rollspel så är man lite fel ute med Neotech enligt min åsikt. Bättre att använda det som regelmotor för spion/agent/guerilla-kampanjer.
Så... värt att testa, men lite för alldagligt och mesigt för att man verkligen ska gilla det.