Nekromanti Neotech?

Gabri L

Warrior
Har inte hållit mig ájour med den svenska spelmarknaden på ett bra tag och undrar nu: Vad handlar Neotech om?

Tacksam för svar!

"Slå en t4:a, det går bättre då..."

Snow

Swashbuckler
Om man spelar det som det är ur boken så blir det ett futuristiskt, detaljerat, ganska segt och dödligt rollspel som dock är ganska jordnära. Vapen, skydd och ammunition är väldigt detaljerade och ganska jordnära, inte så fantastiska (de baseras inte på mystiska energikällor, skjuter inte oändligt många små plastpluppar osv). Skadesystemet är väldigt detaljerat, man kan bokstavligt talat få levern bortskjuten. Är det kul? det är väl upp till var och en.

Jag har kastat ut hela regelmotorn utom vissa delar av karaktärsgenereringen. Den är bra, man får väldigt mycket inspiration av alla händelseslag (om man skulle sakna inspiration). Det kan tex hända att man försöker bli polis men inte platsar, blir arbetslös, begår lite brott, får lite kontakter, sitter på kåken, får lite kontakter, kommer ut, blir hälare. Eller att man blir polis men tar mutor och åker direkt i fängelse (utan att passera gå). Mycket trevligt.

Snow
Dead, but still walking around

Maggan

Swordsman
Nja...

Så farligt lika är det inte... Och om det nu vore det, vad vore det då för fel i det? Alla får väll försöka göra sin version av ett framtidsrollspel. Själv tycker jag att Neotech är det ultimata!

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."

Gabri L

Warrior
Re: Nja...

Missförstå mig inte... efterapning kanske var fel uttryck. Intrycket jag fick från deras officiella hemsida var bara att det verkar vara en extrem tungvikt på vapen och stridsrelaterade prylar, precis som Cyberpunk. Har jag fattat det rätt? Sån´t blir, i min åsikt, lite tråkigt i längden. Upptäckte det efter att ha spelat Cyberpunk lite för länge... ;)

"Slå en t4:a, det går bättre då..."