Konstiga saker händer som sagt.
I vår senaste session slog jag som SL till rejält och en bisarr utveckling följde... under samma spelkväll så slår jag 111 och 666 totalt mer än 6 gånger trots att det är mindre än en på 300 att få en sådan..
Inte nog med det, Ob2t6 gick flera gånger över 20 och vi var uppe is 30-40 med ett stort antal ob3t6-slag.
Även om det inte är riktigt i klass med att ta ett hagel på nära håll för att sedan direkt döda någon med en mobiltelefon.
I en stor eldstrid där rollpersonerna var tänkt att bli tillfångatagna så försvarade dom sig envist. av 5 spelare blev EN INTE träffad i huvudet. Inte nog med det, 4 halsskott och totatl 13 skott i huvudet med vardera minst Ob5t6 i skada överlevde dom. Sjukt med tur på extraskadetabellen (typ bara långa sår och köttsår, inga allvarliga träffar alls) samt överleva ob4t6 dödslag tre gånger på rad... (chockvärde 13)
Den som gjorde bäst ifrån sig tog 5 skott i ansiktet... vi pratar 5.5mm duplex och .357 PSG ammo.
Samma person överlever sedan (efter att han läkt) 18 träffar Hypendo fördelat på hans båda obepansrade ben. (han dog visserligen men mirakulös tur vid återupplivningsförsöket och bra tillgång på skjukvård men ändå... trots att det bara blev artärblödningar och köttsår enl. tabellen så bedömer SL att han behöver skaffa cyberben om han inte skall vara ruskigt halt.
Jag har sett många underliga händelser, personer dö av Ob2t6 gummikulor och personer överleva ob5t6 dödslag.
En del saker däremot är inte realistiska på en fläck... det är att om man exempelvis biter någon i ansiktet lyckas träffa BÅDA öronen och hakan... snacka om stor i käften
Den vildsinte SLP:n Kruszchiev med huggtänder kastar sig mot en Hip-hoppare i Operation Mangala och biter honom i hjärtat... för att sedan göra om samma sak på en annan kille.
Samma bitske SLP slänger sig över en person, biter honom i LÅRET och personen misslyckas med Ob1t6 brytrisk och bryter lårbenet av ett bett... Jag undrar hur den där Kruzschiev egentligen ser ut
Fast, enligt mina vänner är jag det levande beviset på att Neotechs syn på händelser är realistisk. Jag verkar lida av en gigantisk otur som gör att riktigt sjuka saker händer.. jag fumlar nästan hela tiden (iaf om man tror på deras beskrivningar) Jag har lyckats skära mig på en chipspåse så jag fick en infektion i mitt finger... jag skär upp två blödande sår på handen med en brödkniv när jag skulle öppna ett makaronpaket.... jag har klyvt min högra tumme nästan ner till nagelbandet på en liten fällkniv... Jag har lyckats ramla på en biograf så att jag blir hängande upp-och-ned i ena foten och behövde lyftas därifrån för att lyckas göra om bravaden 30 sekunder senare. Bara för att dra några godbitar ur mina vänners mycket roande vardag