Nekromanti neoViking

Helmgast
Nån som spelat detta spel och tyckt det var kul?
Nån som spelat detta spel och tyckt det var tråkigt?

trinker

Warrior
en kompis har det men aldrig spelat de...det ser ju ganska sjukt ute..men men ganska roligt...

Caldaras

Veteran
Köpte det lite av misstag på GotCon för några år sedan. Jag har inte spelat det än, men mitt intryck av det är det kan göra roliga äventyr till. Dock föredrar jag Svenil som humorrollspel.

entomophobiac

Low Prep High Play
När jag hörde talas om några av idéerna som femtonåring så lät det intressant... ett par år senare när jag faktiskt köpte spelet (för 20 spänn...) så blev jag bara besviken.

Visst, det har ett par originella saker att komma med, men jag tror största delen av hela verket är alldeles för intern humor för spelskaparna. En del är kul, majoriteten är bara skräp.

(Not = personlig åsikt...)

Emil

Hero
Fick NeoViking när SVEROK delade ut en massa 101 Produktion-grejer och det kan säkert vara kul, ett tag... Men särskilt komplett som spel är det inte. Det känns som att spelvärlden antingen bara är mycket löst skriven för att man själv ska kunna hitta på allting eller att detaljerna helt enkelt stannat hos konstruktörerna.

Men boken är ganska kul att titta i, så kommer du över det billigt (vilket du borde göra...) så...

/Emil

Benax_UBBT

Veteran
Provat det, inte särskilt imponerad. Fast jag hör iofs till de som tycker att det är tråkigt att rollspela i en "äkta" medeltidsmiljö. Hade problem med att variationen på rollpersoner inte var så stor.

/Benax

Exterus

Veteran
Otroligt att ingen har hoppat på dig än..
Men Neoviking är inte samma sak som Viking. Neoviking är ett ganska bisarrt humorrollspel.