Nekromanti Neoworld, version 1.0

Vindicator

Veteran
För något år sedan postade jag lite om mitt rollspel, Neoworld, i det här forumet, och efter ytterligare ett sommarlovs arbete är det äntligen något sånär klart... eller i alla fall fullt spelbart - version 1.0. :gremsmile:
Jag har laddat upp allting som gratis PDF-filer och JPG-bilder till följande sida , kom gärna med synpunkter om ifall det är någonting i det som jag bör ändra.

Beskrivning av spelet (vilken jag precis skrev för en artikel som jag skickade in):
Neoworld är ett rollspel som utspelar sig ett tiotal år in i framtiden, i en tid där världens länder har grupperat sig i nya politiska och militära unioner för att överleva. Bland annat har Skandinavien frigjort sig från EU för att bli självständigt, och medan en smittsam sjukdom har tvingat USA att använda sina arméer för att spärra av hela Australien har Sovjetunionen återuppstått.
Samtliga unioner har mobiliserat sina arméer, men då de alla har tillgång till stora mängder kärnvapen vågar ingen anfalla någon annan, eftersom man fruktar att det kommer att leda till ett tredje världskrig. Istället utkämpar man ett kallt krig, med propaganda, sabotage och små, inofficiella militära operationer.
Den tekniska utvecklingen har stått mer eller mindre stilla och i vissa delar av världen är allting precis som idag, vilket gör att spelet även lämpar sig bra för något sånär realistiska nutidsäventyr, om man inte skulle gilla den nya världen.