Nekromanti NeoWW2

MongoMan

Swordsman
Jag har planer att göra en neotech kanpanj som utspelar sig under andra världskriget. När jag satt och kollade vapenfakta på nätet sa bror min att det var onödigt och att jag skulle ta vapen i regelboken men det struntade jag i och hundjobbade en hel helg med att skriva en lista över WW2 vapen.
Nu undrar jag om jag gjorde rätt? Ska man ta och göra detaljerade regler om en specialkanpanj eller ska man improvisera så mycket som möjligt? (tro mig, det är jobbigt att sitta och leta reda på hur snabbt en Breda M37 sköt och dyl...).

"Keeping you is no gain, losing you is no loss."
Khmer Rouge Saying.

MovinGalt

Warrior
Re: NeoWW2 [ANT]

(tro mig, det är jobbigt att sitta och leta reda på hur snabbt en Breda M37 sköt och dyl...).
Jag trodde Breda M37 var en granat, men tji fick jag.

/MovinGalt

MongoMan

Swordsman
Re: NeoWW2 [ANT]

Breda M37 var ett maskingevär som den italienska armén använde under större delen av andra världskriget.
Sök på det på yahoo tillexempel så ser du.

Bastardo

Swordsman
Har skapat lite regler för spel i ww2 miljö... håller nämligen i snigelfart på med en modul om just detta (kolla in min hemsida btw)..

Det är långt ifrån klart men jag kan skicka dig lite av det som hittills är klart iallafall i regel- och utrustningsväg så slipper du föra över allt från gamla uppslagsböcker >