Nekromanti Netbooks

neuter

Swordsman
Förut här på forumet var den som gnällde om att det inte hade gjorts några netbooks till DoD(har det gjorts några till något annat Svenskt rollspel för den delen då??). Ialla fall så tänkte jag göra något åt saken. Rätta mig om jag har fel men en netbook är alltså en hemmaskriven inofficiel modul som ligger ute på internet till spel.

...och är det något man inte borde skriva. Jag hade tänkt sammanställa material som kommit från vårat spelande. Så det blir lite slp,rp,äventyr,nya regler,nyavarelser och raswer,magiska föremål och liknande och kanske mer..

några kommentarer??

"Soylent Green is people!"

Blaze^

Veteran
Bra idé!

Det kan nog bli rolig läsning även för den som inte letar efter inspiration. Inkludera gärna lite anekdoter som dina spelare tog sig för under ett visst äventyr.
=)

MikaelGavriel

Veteran
Gnällaren här!!

Det var jag som "gnällde" om att det inte fanns några netbooks, jag menar att eftersom vi är så pass många som spelar rollspel i Sverige att det borde finnas en massa netbooks vid det här laget, åtminstone till det mest spelade spelet DoD.

Vi är väl minst lika bra på att göra netbooks som alla andra?

Jag tycker att du gör helt rätt i ett börja göra en netbook för det är något som alla skulle uppskatta (ifall den blir bra förståss)

Vilken upplaga har du tänkt arbeta kring?

Någon fler som har börjat med att konstruera en sådan slags bok?

/Micke

neuter

Swordsman
Re: Gnällaren här!!

Om du tog illa upp av mitt uttryck; "gnällde" så var det inte så menat. Jag kanske inte talade på renaste Svenska. Med att gnälla menade jag fråga. Om jag skrev att någon gnällde om netbooks så skulle jag egentligen kanske skriva; att någon undrade/frågade något om netbooks

...och jag hade tänkt mig att skriva till DoD6 eftersom jag för tillfället spelar mest av det.

Riddaren

Swashbuckler

"Någon fler som har börjat med att konstruera en sådan slags bok?"

Har funderat att göra en över några vanliga djur till Eon...så är någon illustratör villig att göra djurbilder tackar inte jag nej.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Salir

Veteran
Re: Bra idé!

Det är viktigt att net moduler som läggs upp på internet är bra annars kan det bli många dåliga moduler. Det finns alltför många dåliga moduler till t.ex. dod -91

"You were not ment to be someone but to stay somewhere"

neuter

Swordsman
Re: Bra idé!

Vadå taskig

bättre en dålig modul än ingen alls

Hasse

Hero
Re: Två bra idéer!

Roliga ankedoter är en bra idé så det tillsammans med en netbook blir två bra idéer. :)

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Rickard

Urverk speldesign

"<EM>Någon fler som har börjat med att konstruera en sådan slags bok?</EM>"
Jag har, en rejäl omarbetning på DoD och kompletterat dåliga regler. Bl.a. Har jag gjort om yrkerna (adderat köpman), BP, färdigheterna och grundegenskaperna (har totalt 18 st). De problemjag har är att jag använder (CP-)Word(!) och inget ordenligt program. Kanske Publisher då, men det är det väl ingen som har samt att det är inte till för att skriva långa saker i?
Det andra problemet är att vissa av bilderna som jag lagt in är ©-skyddade. /images/icons/frown.gif

/[color:green]Han</font color=green> som tänkt att lägga ut det på nätet