Nekromanti Neverwinter Nights! Spela!

Sodivra

Champion
Jag skaffade nyligen Neverwinter Nights, eftersom mina polare jämt spelar det och tjatar om vad de har gjort för häftiga grejer när vi egentligen ska börja spela bordsrollspel..
Några andra användare här? Jag vet att det lades upp en tråd för typ två-tre år sen där det föreslogs att lite forumiter kunde gå ihop och äventyra genom en modul, men den har jag inte för mitt liv kunnat hitta.. Ja, och så är det Astoria, då.

-----
Astoria, servern vi spelar på är rollspelsorienterad: Snarare än att vara uppbyggd som ett äventyr så är det en miljö där rollpersonerna kan gå runt och snacka/intrigera/döda kritters, och där spelledarna kan starta eller driva på story-händelser ibland. Som datorspelsversionen av ett lajv. :gremwink:

Först var jag lite tveksam. Sen korsade min vilda druid öknen med sällskap, och badade då naken i oasen (humor!) för att sedan bli helt vansinnig och förtvivlad när min vän fick stryk av en i gruppen. (medryckande!) Sen var jag fast, stenhårt.

Jag tipsa alla forumiter att prova på det här, och möta min idealistiska/vansinniga/osäkra/humoristiska druid, så här är servern:
Astoria Legacy (Under Role Play) - IP: 66.208.106.51:5121
och forumen:
http://forums.cjb.net/astoriarebirth2.html

Servern har även "startat om" nyligen (Tredje eller fjärde gången, tror jag), och förändrat världen: Astoria har blivit skövlat av de vandöda (Som leddes av en spelare, ballt nog - DarkMystic! och demonerna, och världen ser annorlunda ut. Detta är alltså ett bra tillfälle att börja, och är det något som behövs är det fler spelare, då de gamla inte kommit tillbaka riktigt.
----

Förutom att ragga folk till servern så är jag alltså intresserad av att testa lite äventyrsmoduler, gärna med forumiter härifrån, som jag vet kan vara snälla mot en nybörjare som jag. :gremgrin:

Vicotnik

Den onde
Staff member
Har spelat nwn under en längre period. Dock så spelar jag inte längre. Då jag tröttnade för det fanns inget nytt att göra.
Jag och en polare började bygga på en egen modul dock så orkade vi inte genomföra det hela då själva editorn var för begränsad och var för "fyrkantig".
Men annars så är nwn ett mycket bra (läs: enligt mig) datorspel.
Just nu så går vi och väntar på att nwn 2 skall komma ut någon gång under 2006 troligtvis någon gång under hösten.
Kan tipsa om en rolig modul så är det Anphillia, dock så är skriptningen ruggit dålig på den men har för mig att Anphillia Freedom har skrivit om skriptningen så den flytter bättre.