Nekromanti New Hampshire/Forumtävlingen avgjord

Dimfrost

Special Circumstances
Jag lutar åt Obama eftersom han är ung, svart och var den enda som inte röstade för Irakkriget, medan Hillary mest känns som en amerikansk Mona Sahlin.
Det är så intressant att det inte finns någon vänster i USA. Enligt det där testet (och min uppfattning i allmänhet) passar demokraternas agenda ganska bra ihop med mina politiska åsikter, och de är ju inte så värst lika dina eller Dnalors eller Bobbys. :gremsmile:

/Dimfrost

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Snattar hon hershey bars?"

Inte hon, men Bill. Som för övrigt haft sin näve i många godispåsar... :gremwink:

Dewil

Skrivbordsgeneral
Extremrörelsernas förbannelse

Ett av vänsterns problem tycks vara dess märkliga förmåga att dela upp sig i miljontals små inbördes gnäbbande fraktioner. Några blir leninister, andra blir trotskyister eller maoister. Högern kan i alla fall enas kring tillbedjandet av den ansiktslösa guden Profit.
Det är alla extremiströrelsers förbannelse att man splittras upp i små fraktioner som ägnar mer tid åt att bekämpa varandra och förklara vem som är mest trogna den rätta läran än åt att vinna fler anhängare. Samma fenomen finns på andra sidan, inom den s.k. extremhögern. Bara rörelser med en auktoritär ledning som har kraft nog att sparka ut de värsta dårarna och kväsa allt internt käbbel har möjlighet att nå ut till massorna.

Dewil