Nekromanti New Haven

KamiFisk

Hero
Har ett nytt projekt pågång nu när Edo är så gott som klart.

Idéen är ett spel där fokus ligger på att lösa brottsplatser, iaf om man spelar någorlunda laglydig.
Detektiv historier helt enkelt. Strid kommer vara farligt och man kommer att dö av en kula i huvudet, därför skall det gärna undvikas.

Vilken tidsperiod det kommer utspela sig är inte riktigt bestämt ännu men det lutar åt antingen 30 eller 50-tal beroende på hur grov jag vill göra den undre världen.

Utdrag ur en pamflett medföljande Daily Haven 14 februari 1952.

Välkommen till New Haven drömmarnas stad. i denna idyliska stad finns allt du kan tänka dig.
gillar du film är du hjärtligt välkommen till den största och mest påkostade biografen i landet med hela 240 sitt platser. Är film inte din grej ora dig inte, vi har mycket att erbjuda. Vad säg om våran nybyggda nöjespark Harbor Park, här hittar du den tredje största berg och dal banan i världen eller är du kanske en bil älskare då har du den vackra Haven banan att se fram emot här går det lopp varje månad.
I New Haven tar vi emot alla feras oavsett ras och religion.
Och när du ändå är här se till att besöka Little Edo för edonesiska miljöer i en säker miljö.

Vill du redan flytta hit ? Det hadde vi redan kunnat gissa och därför ser New Haven stad till att ha lediga lägenheter. För de som vill ha lite närmre till naturen finns våra nybyggda förorter.

Vanliga frågor.

Jag jobbar i staden men bor i förorten och saknar bil.
Haha skaffa bil, men tills dess kan du lita på våran stabila tåg trafik in till staden, resan tar bara 20 minuter och väl inne i staden är det bara till att hoppa på närmsta spårvagn till din destination och inte nog med det du kan använda samma biljett hela resan!!!

Är det hög brottslighet i staden ?
Oroa dig inte min gode herre, våran otroligt kompetenta poliskår vakar ständigt över staden.

Jag vill flytta till New Haven, men har inget jobb där ännu vad skall jag göra ?
Ingen fara i New Haven finns det alltid jobb, har du körkort kanske Taxi chaufför kan vara ett intressant yrke som avstamp till rikedommen, eller som många andra i New Haven jobba kan du alltid få jobb i hamnen, där är alla glada och trevliga.