Skall inte läsas av spelare.
Poängterar än en gång: Skall INTE läsas av spelare.
Nu är det upp till var och ens moral.
Jag känner också att det är svårt att skriva utan att avslöja något men nu borde det gå.
Det började med att rollpersonerna anklagade Gelle för att ha stulit våren, han blev förbannad och sade åt dem att lämna hans slott, vissa av rollpersonerna blev då aggresiva.
Det blev ett dödläge när det gäller fysisk kraftmätning, speciellt då våren började använda sina förmågor.
De agressiva rollpersonerna blev dock lugnade av några av de andra som började att försöka övertala Gelle. Vi hade en 10-min (realtid) argumentation mellan mig och spelarna. De lyckades vara riktigt övertygande faktiskt, även om jag satte mig ganska mycket på tvären. Diskussionen slutade med att Gelle sade: ta amuletten då, lägg den i väskan, ni kommer märka att inget händer...
Det var inga tärningsslag eller sådant under argumentationen, bara rena argument mot varandra. Mycket roande.
En annan rolig scen var när de besöker Hekla, efter att ha varit hos trollen, (spelarna letade mest efter den försvunne brodern) trollen var inte hemma så de tog med sig skrinet men inte pipan med orden: har ett troll rökt den skall jag aldrig röra den med mina läppar.
Ni skulle sett spelarnas miner när Hekla ber om skrinet och pipan...
Alla spelare som läst hit, skäms!
Ex nihilo nihil fit