anth
Vetefan
Dang! Du har rätt! 301 sidor. Och DW är på 408 sidor.DeBracy;n63908 said:Lite drygt 300 sidor, snäppet mindre än A5.
Dang! Du har rätt! 301 sidor. Och DW är på 408 sidor.DeBracy;n63908 said:Lite drygt 300 sidor, snäppet mindre än A5.
Du får skapa din egen setting, så länge det faller någorlunda inom ramarna för att samhället är labilt, det finns teknologi man kanske inte helt förstår sig på och det är brist på det mesta förutom ammunition och bensin.Björn Wärmedal;n63901 said:Jag fattade aldrig hajpen kring AW. Varje gång någon skulle förklara det häftiga med det för mig så lät det i mina ögon som... Vilket rollspel som helst, egentligen. Hittills har jag inte hittat en setting som intresserar mig i varken originalet eller hacken heller. AW är väl någon slags väldigt anonym postapoc?
Om texten: Jag upplever grundboken som oerhört rörig och ostrukturerad, i det att vissa texter känns som att de förutsätter att man läst texter som ligger senare i boken. Det är också klurigt att hitta eftersom information om vissa grejer är utspridda. Jag har förstått att andra upplever boken som den första fungerande rollspelsbok de läst, och kan bara dra slutsatsen att de läser och tänker helt annorlunda än mig.krank;n63947 said:Jag spelleder inte AW eftersom spelet förbjuder mig som SL att göra det som är majoriteten av det som är roligt för mig när jag spelleder; jag gillar att planera nämligen, och är inte speciellt intresserad av "play to find out".
Måns;n63878 said:Nja, det är inte riktigt sant. AW, och inte minst dess hack, spelas oerhört mycket. Men jag gissar att Dungeon World har sprungit förbi orginalet vid det här laget. Men tyst är det verkligen inte
krank;n63964 said:Jag undrar om det skulle gå att spela Eon med AW-regler. Det skulle kanske va' nåt...
RasmusL;n63849 said:Varför gör ni inte det?
Ävafan, jag ändrar mig.Krille;n63890 said:Been there, done that, got the t-shirt, stole the interesting things to other games, moved on.