Nekromanti Ni vet väl som sägs om karlar med långa lösenord?

Rising

Vila i frid
När jag går in på kontrollpanelen och vill ändra mina personliga inställningar, då säger datorn att mitt lösenord är värsta långa bibban med tecken.

Jag tänker "nej, vänta nu... Mitt lösen är ju "banansex" och inte den där långa raddan. Nu tar jag minsann och skriver in mitt riktiga lösen så inte datorn tror att den där raddan är mitt egentliga lösen." När jag sedan går ut och tillbaka så står det återigen att mitt lösen är något jättelångt.

Man skulle nästan kunna tänka sig att någon grisodlare upptäcker detta och blir jätterädd, och sedan försvinner från forumet utan att skriva några intressanta trådar. Så jag har hittat en bugg. Därför vill jag ha en liten klapp på hjässan och bli kittlad under hakan. Ja, tack. Ja, tack. Ja, tack...

Eller är det bara hos mig som det är så där? I så fall skulle det behövas mer cowbells.

/Rising
som egentligen inte har "banansex" som lösen, utan "jagvillgullamedarvidosskägg"

Ceram

Hero
säkerhet

det är väl för att folk som hittar ett konto som är inloggat inte ska få veta hur många tecken lösenordet är på?

/Ceram, säkerhet går aldrig till överdrift i dessa terroristtider

Rising

Vila i frid
Re: säkerhet

Äh... Ämen... Alltså...

Okejrå, det var ju en fullständigt logisk och rationell förklaring. Förresten såg jag just att den inte ens behövdes, för det står faktiskt med stora, tydliga bokstäver "OBS! Antalet stjärnor i rutan behöver inte stämma överrens med antalet tecken i ditt lösenord." så varför jag överhuvudtaget slösade omkring fem minuter av era liv med att läsa det här fullkomligt meningslösa inlägget som både forumet och det sunda förnuftet gjort allt i deras makt för att förhindra... Det är en gåta.

Jag suger. Förlåt.

/Rising
som aldrig läser Obs!-texter, för de brukar ofta vara helt självklara, och dessutom lite mästrande på ett näsvist sätt.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Det är OK. Vi förstår. [NT]

Förresten så är inkompetens inget brott. :gremcrazy:

Feuflux

omjonasson.se

Jag suger. Förlåt.

Jag har frågat exakt det här en gång i tiden. Eventuellt var det efter det som Gardener la till den förklarande texten. Jag sög alltså före dig din wannabe! :gremlaugh:

walium

Ganska töntig, faktiskt

"som aldrig läser Obs!-texter, för de brukar ofta vara helt självklara, och dessutom lite mästrande på ett näsvist sätt."

Tydligen inte alltid. :gremwink: