Nekromanti Nicade eller allroundspelare...

Johan K

Gammal & dryg
Satt & tänkte på en grej ute på min balkong & drack lite cola....
Skulle man kunna tänka sig att man kan t. ex dela in spelare i nichade spealre som t.ex att man i huvudsak bara spelar ett rollspel. Finns det åxå allroundspelare, som jag, som lirar det mesta som man kan komma över...

/ Johan K, som nog har suttit för länge i solen... :gremtongue:

WhitePaladin

Veteran
Kanske det, men 99% av alla rollspelare jag har träffat eller haft kontakt med spelar flera rollspel, dock är 50% av dessa spel inom samma genre. Man kanske kan dela in spelare efter genre istället?

Manne, som behöver en kall svalkande öl

Muggas

Hero
Skulle man kunna tänka sig att man kan t. ex dela in spelare i nichade spealre som t.ex att man i huvudsak bara spelar ett rollspel.

Ja, det finns ju t ex EON-, DoD, och Mutant-fanatiker. De flesta har nog alltid det rollspel man introducerades för först som favorit. Kör man några år med samma spel blir man rätt inkörd i rollspelets regellösningar och har kanske trollat fram egna regelvarianter baserade på samma modell som spelet använder. Detta kan göra att man blir mer främmande för att sätta sig in i helt nya regelsystem från början, man kör med det man kan, det som funkar och dessutom kopplar man lätt de roliga rollspelsstunder man upplevt till ett specifikt rollspel. Sen kan man dela in spelare efter vilken genre av rollspel de helst spelar, t ex skräck, fantasy, cyberpunk, m m.

Olika typer av spelstilar finns det ju också, men det har nog diskuterats sönder i andra trådar.