Nekromanti Nick du skulle vilja byta till...

Nightowl

Champion
,,,men inte törs:

Osaka - Osaka är damen som är i min bild. Hon är som jag var i motsvarande ålder fast inte lika patetisk utan cool. Tyvärr är det ganska hög patetfaktor på 35-åringar som har en tonårig japanska som nick, så det blir inget med det.

Mortal Wombat - eftersom jag som nämnt i annan tråd älskar billiga självförnedrande ordvitsar. Tyvärr vet jag alldeles för lite om Mortal Combat för att det ska vara reko att manifestera sig på nätet genom detta.

Ruunigon - eftersom det är ett internt Khelataar-skämt. Fast det ska helst vara några fler än Rosen som ska skratta åt det.

Schleppel - inte Pratchett-figuren, utan min första och hittills mest högtslevlade figur i WoW, för att det är klart man som nörd ska ha ett nick efter en gammal rollperson. Fast jag spelar knappt Schleppel någe mera.

Erik

Rising

Vila i frid
Tyvärr vet jag alldeles för lite om Mortal Combat
Absolut. Det heter nämligen "Mortal Kombat" med K. Men jag kan berätta de fem viktigaste sakerna:

1. Hela poängen är att man slåss med fotograferade kämpar, och att det är rätt blodigt - man får bland annat möjligheten att -avrätta- ens motståndare med särskilda fatalitys när man besegrat dem.

2. Raiden (åskguden- en kineskille i spelet, logiskt spelad av Cristopher Lambert i filmen (Whiskey Tango Foxtrot!?)) har i spelet en manöver då han flyger fram mot sin motståndare i en snabb attack. Röstskådespelaren ombads först att ropa riktiga ord och fraser på kinesiska för att ackompanjera denna specialteknik, men de lät inte rätt. När han istället improviserade ljud så kom han dock fram till ett läte som programmerarna blev väldigt nöjda med. Och detta läte låter precis som "invandrarlärareee!" för oss svenskar. I vart fall för mig och mina polare. Klassiskt internskämt för oss.

3. Sub-Zero är en ninja med blått ansiktsskydd som kyler ned sina fiender för att sedan få ett gratisslag på dem. I filmen så får en av hjältarna råd om hur han skall besegra ninjan: "Använd elementet som ger liv!" Lösningen på gåtan? Jo, att hälla ut en hink med vatten mot Sub-Zero, varpå vattnet fryser till is och blir en istapp som genomborrar hans kropp.

4. Det finns en Fanfic-porrnovell någonstans på nätet där Sub-Zero och hans polare Scorpion (samma sprite som sin vän, fast med gulfärgade kläder) våldtar varsin brud av brudninjorna (Kitaara och Miy... öh... miyumimiyumi, någonting) med en lysande upplösning där Scorpions brinnande säd och Sub-Zeros iskalla dito blir de stackars flickornas bane i en gemensam orgasm. Äg.

5. Trots blodet och den tunga stämningen i spelet så är Mortal Kombat i själva verket en väldigt oseriös och skojig spelserie med massor av internhumor och trams. En av programmerarna heter exempelvis Tobias Boon, och i spelet finns det en gömd karaktär som är hans namn baklänges; Noob Saibot! Tobias har ett väldigt karaktäristiskt ansikte, och när man i ett spel skulle ha fula ansikten att sätta på träd i en klagande spökskog så tog man helt enkelt Tobias' fula nylle och satte dit.

Så där, nu kan du titulera dig proffs på Mortal Kombat.

---

Själv skulle jag kanske vilja ha hetat något stenhårt som "kissbyxan", "styvpappan" eller "skinnflöjten" - bara för att djävlas med er när ni vill prata om mig IRL.

Edit: Förresten; jag kom just på (och fick veta idag) att jag hade fått 1.7 på högskoleprovet. Och då hade jag ändå bara gissat halva diagram-kartor-tabell-delen, för jag tog alldeles för lång tid på mig genom att larva mig med linjal och riktiga uträkningar. Så jag är ju typ übermensch.

Lycan

Hero
Egentligen skulle jag vilja heta "Alkanchel", mest för att jag gör det överallt annars. Lycan är bara ett så sjukt töntigt nickname, även om jag inte tänkte på vad det betydde när jag valde för en del år sedan-

- L

DODswe4

Hero
Toni Toni Chuppa (Tony Tony Chopper) - Eftersom det är min Favorit figur i One Piece

Malori - Min första (ej betan) WoW karaktär

Saqu - Min balla Troll Hunter i WoW

Jiliv - Min balla Dimalv i DoD, samt min första WoW figur (Nightelf Hunter)

da Noob Eftersom jag känner mig så noobig ibland, the Noob skulle även gå bra. '

glömde ju mitt andra nick jag har på en del ställen Nakama

Johan K

Gammal & dryg
Alltså, nu kommer jag nog mot all förmodan at låta aptråkig... Men jag har nog ingen större lust att byta faktsitk.. Är ruggit nöjd med mitt nick.... :gremtongue:
Dock så _skulle_ jag kunna tänka mig att ha, bar för att näma nått, ha detta som nick: !!!!

Hjalle

Swashbuckler
"!!!!"

Men oj vad irriterad man skulle bli varje gång du öppnade munnen då. Nä, tackar vet jag Johan K. :gremsmirk:

-Hjalle - din hjalle på ögat.

Gastono

Hero
Om jag skulle byta skulle jag vilja heta något roligt men humorbefriat och enkelt.

Kanske glufffs eller liknande.
Men jag måste tyvär säga som denne lille människa att jag är ganska nöjd med mitt (inte hans) nick.

Inte för att mitt nick betyder någonting men det är ändå något som ligger mig nära om hjärtat! :gremlaugh:

Rickard

Urverk speldesign
...men det skulle bara var råtöntigt..

Cechion - För att det var en gammal DoD-karaktär..

Rickard - Det är så stelt med egennamn..

Hejsan.. - För att dubbelpunkter retar gallfeber i Feliath och Dimfrost..

Anonymouse - En gång i tiden hade jag planerna på att kassera "Han" när jag nått 5000 inlägg och istället skapa denna användare, eftersom jag hade tänkt att överge forumet och mer bli en tyst mus på forumet som ibland loggade in och överblickade allt.. Det var under en period då jag tyckte det var irriterande jobbigt att höra "Du har respekt bara för att du har 4000 xp"..

/Han som hade tänkt att överge dubbelpunkterna vid 6000 XP men som glömde bort det

Jaggernaut

Hero
Bustrollet: För att jag är busig :gremtongue: och troll är coola.

Kastanjebrunt: Varöfr inte. Folk skulle undra...

Han.: Och sedan skulle skulle jag sponsra för att få fin färg på användarnamnet. Bara för att alla skulle bli så jävla irriterade då de öppnade inlägget och såg att det inte var något intressant som Han utan något prosaiskt som någon mupp skrivit.

Grävling: Grävlingar är också balla.

Storhetvansinne: Vem har inte det?

Legolas: Sedan skulle alla tycka att jag är en oorginell (finns ett sådant ord?) liten fjantasyfjant och inte ens läsa vad jag skrivit... Hmm det kanske skulle lite irriterande i längden.

Eller något annat helt igenom knäpp, kufiskt, (små)kul. De tre k:na (nä ingenting om KKK nu va?).

/Jaggernaut - rätt trött på Jaggernaut.

Hjalle

Swashbuckler
Gråbo

För liksom, det kan bara inte finnas någon som inte gillar denna Terry Pratchettskt mordiska och otroligt sexiga hankatt:

Ogg
Kort, bra, världens (okej, Skivvärldens) coolaste släkt, fast... Gråbo går före.

Kånny Kåffy
Ska man heta som en gammal rollperson så kan man lika gärna ta det mest hemska namnet.

Lilly Ponkie
För att... det är jag, liksom.

-Hjalle, Hjalle.

Hunk

Hero
Några nicks jag skulle kunna tänka mig att byta till:

Richard Channing - Värdens coolaste såpakaraktär vill man ju alltid förknippas med

Invincible Overlord - Eftersom jag gillar old-school-D&D och Invincible Overlord har en cool klang

Kobolden - Eftersom jag tillhör koboldgenerationen, spelar på ett koboldigt sätt och dessutom är stolt över det

Derek - ett coolt namn på bl.a. Peter Jacksons Bad Tastekaraktär, den elaka tvillingbrodern i Sunset Beach samt seriefiguren Derek the Troll från den gamla GW-publikationen Warlock

Derek the Troll

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Även jag är tråkigt till freds med mitt nick men... det är klart det finns några bra hypotetiska alternativ. T.ex. vore det ju coolt med nåt namn som hade "chibi" i sig. Skulle också kunna tänka mig nåt bra sentai-namn... typ... Akarameru King eller Bikouchochiku Red.

Eventuellt skulle väl Front-de-Boauf funka också.

App...! Kom på ett till. Det kändes inte så självklart när jag inte har ett vettigt skägg just nu men... Hige vore ett bra nick också. Stulet från Harima Kenji i School Rumble (som bara är sååååå jävla kul).

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Nick är svårt

Ja, det finns ju en del nick som jag skulle tänka mig men hm... en hel del är upptagna. Men de som ligger i halvintressant läge är ju:

Lady (i all enkelhet) och då pratar vi inte om hunden...

KillerQueen, det har en så skön klang.

Lady MacBeth ...

Gudinnan

Sotetass. Behöver nog en förklaring, jag har haft planer på göra ett fanzin i århundranden, namnet på detta skulle vara "I Sotetass Tassemarker"

Här följer ett par alias baserade på rps och även på lite annat:

Rose Cotton (tänk sagan om ringen)

Ylva Yrrhjärna

Ingirun di Smarum

Elf (mina initialer och inget annat)

Evivi

Och slutligen

Eva Florén
Mitt eget namn som nick vore ju kanske en hit, men saken är väl tudelad i detta fall. A, jag hatar att heta något så banalt och vanligt som Eva, folk kan koppla till min verkliga person (något jag inte vill att folk ska göra - för jag är tråkig i verkliga livet), men det vore praktiskt. Man glömmer det inte lika lätt juh...

Nåväl, jag skulle kunna radda upp ett par alternativa nick till. Men faktum är att för mig är mitt nick ett inarbetat namn. Jag har ett par konkurenter om det ute på nätet, men hittills har vi inte krockat nämvärt mycket. Mitt verkliga namn har dock en namne, en kvinna som jobbar inom skolans värld hon också, vilket gör det lite jobbigt.

Så, min image som LSW har liksom fastnat för mig. Någon dag kanske jag gör något annat av det hela... men tillsvidare fortsätter denna gamla brud i samma gamla gängor.

Anders Åstrand

Swordsman
inte helt rätt

En av programmerarna heter exempelvis Tobias Boon, och i spelet finns det en gömd karaktär som är hans namn baklänges; Noob Saibot!
Nja, inte helt rätt. Namnet är de båda männen bakom spelidén, Ed Boon och John Tobias, efternamn baklänges.

Rising

Vila i frid
Re: inte helt rätt

Äh, vad det så det var? Jaha, okejrå. Tjejerna hette Kitana och Mileena, förresten. Kitana var häftig, för hon slogs med solfjädrar (vilket jag alltid har gillat), medan Mileena hade tråkiga sais. Dock så utsågs Mileena till den bästa karaktären (i MK2) av några experter på spelet, främst för att hon var så suverän på combos.

Men okej, tusen minuspoäng till mig för att jag suger. Jag är crap på spelet också, inte bara gällande kunskapen kring det. Fast jag gillar stämningen i spelet - när den inte tramsas bort helt och hållet.

Anders Åstrand

Swordsman
Re: inte helt rätt [OT]

Var inte ledsen Johan, antalet gånger jag har spelat spelet går att räkna på en hand.

Jag visste det bara för att jag av en slump läste imdb:s trivia om Mortal Kombat-filmen häromdagen.

Triviadelarna på imdb är förövrigt sitens bästa feature. Jag kollar alltid in den efter jag har sett en film.

MrG

Swashbuckler
... men inte kan

Gunnar
Vilket är upptaget :gremfrown:

G.
Kanske funkar här visserligen, men på massa forum funkar det inte och jag försöker hålla mig till ett fåtal nick (även om jag heter det i spexforumet). ... egentligen rätt dålig vits också :gremlaugh:

G

Guest

Guest
Rulif, min första rollspels karaktär, som byggdes om efter ett äventyr för att en ärkemagiker helt utan besvärjelser är sunk, men vågar inte för att alla då skulle på ett eller annat sätt hänvisa till mig som filuren eller liknande.

Zoe för att det är min kortaste fökortning av Zorbeltuss och för att jag gillar det, men tyvärr låter det för feminint, och jag vill inte att folk ska undra eller ha fel på den punkten om mig pga namnet, särskilt inte då av samma anledning kan jag ofta ta fel här på forumet även om jag borde ha lärt mig nu.