Nekromanti Nickbyte

Rickard

Urverk speldesign
Vad tycker ni om alla de här nickbytena som äger rum på forumet? Jag kan förstå Foggmock (Dane) --> Foggmock och Herr_Balderk --> Balderk och i viss mån Vitulv --> Vulf, för det kanske kan tänkas vara en försvenskning utav det tyska Wulf... eller något.. Nog för att Vitulv låter mer nordiskt och hårt.. Mer DoD6-likt och det är ju ett rollspel Niklas gillar.. Vulf låter som en gläfsande hundvalp som jämnt springer omkring med tungan utanför munnen..

Det jag har lite svårare för är Yyrkoon --> Yyy.. Jag menar, han heter ju fortfarande Elrique (Elric) på irc.. När jag såg namnet så tänkte jag direkt på xXx.. Det är rätt långt ifrån vår långhårige moderator som lite lustigt motsägelsefullt kallar sig onördisk (till skillnad från rollspelaren Vin Diesel)..

Det jag mest reagerade på Sleepwalk --> Endyamon.. Wtf!? Det namnet är ju om något det mest etablerade på nätet i svenskt rollspelssammanhang, enligt mig.. Det var hans prylar som stod för kvalitet när jag genomsökte nätet efter DoD-prylar när jag var runt 20 (vilket var i runda tal ungefär ett år sedan *host* :gremblush:).. Ey, Sleepwalk.. Vad hade du i åtanke när du bytte nick?

/Han som förvisso frångår sitt nick IRL (in Rickard's life)

Rising

Vila i frid
Det är rätt gay, i min mening. Sämst är tönten Vulf. Jag tänker fortsätta säga Vitulv, för det är ballare (eller "Nicke", för det är mjösigare och därmed mer passande till hans personlighet). Alla byter namn till något mer fjusigt, i min mening. Foggmock och Balderk är de enda som gjort någorlunda sunda namnbyten.

Resten suger. Forumiter är ju jättesvåra att hålla reda på så som det redan är, det här med namnbyten stupfull i kvarteret gör det inte lättare.

/Rising
inte helt allvarlig. Men det är rätt tröttsamt, det tycker jag nog.

EchonCique

Hero
Stackare

Ni kanske vill bli Redaktörer så ni kan fatta beslut i alla frågor som rör denna webbplats så att vi som är Redaktörer nu slipper detta ansvar?

Eller starta upp något form av informellt informationsråd där man bollar alla förslag, tankar och idéer innan det fattas beslut om dem?

Eller kanske bara acceptera att detta är en gemenskap där vi har allas bästa i åtanke och där vi även tillåter viss frihet. Där en av dessa friheter är att man faktiskt, om man anger ett skäl som vi anser är bra nog, får byta nick. Är det så otänkbart att man faktiskt blir så urbota less på sitt antagna smeknamn, sin avatar, att man vill byta kurs och skapa sig en ny historia & framtid?

Jag kan inte se någon nämnvärd skada i de som inte berörs av namnbytena, jag tror knappast att någon av er två får mentala åkommor eller skador enkom på grund av en enskild brukares avatarbyte. Återkom gärna med bevis om så vore fallet, så kan jag och övriga i Redaktionen ta detta i beaktning framöver.

Eller så kan vi vara så stela och rigida som vår härliga stat är, där man glatt får gå igenom en lång procedur som dessutom kostar pengar efter första gången för att byta delar eller hela sitt namn. Snacka om att inbjuda till missbruk, där första gången är fri.

Eller så kanske vi bara kan chilla och glida vidare i hyperrymden och acceptera läget?

Där vi innefattar alla som brukar denna webbplats.

Frid på er.

Rising

Vila i frid
Re: Stackare

en av dessa friheter är att man faktiskt, om man anger ett skäl som vi anser är bra nog, får byta nick.
En annan av friheterna är att vi andra får kritisera dessa alternativ när vi finner dem fåfänga, förvirrande och löjliga.

(Och en tredje frihet är förstås att du i din tur får kritisera oss och vår kritik av namnbytena i frågan såsom varande småsinta och missunsamma. Så då är väl cirkeln sluten iom detta, då).

Frid på er.
Detsamma. Och glad midsommar, gott folk! Oavsett om ni heter vad jag tror eller om ni nyligen bytt namn till något jag förmodligen aldrig kommer vänja mig vid!

/Rising
har redan börjat med snapsvisorna

w176

Förlorad dotter
Jag tänker då aldrig... (Ot kanske)

Jag tänker då aldrig byta nick. Jag ska konsekvent hålla fast med mitt vackra mitt som alla stör sig på, ingen kan uttala konsekvent, ingen förstår innebörden av, alla undrar varför jag i helvete kalla mig så, som enligt utsago är svårt att skriva och folk envist vägrar kalla mig vid.

För övrigt anser jag det lämpligt att hälsa alla glad midsommar.

/Fröken w176

seinet

Swashbuckler
När jag såg namnet så tänkte jag direkt på xXx
Hmm, själv tänkte jag på vår gammelredaktör Mmm. Var det inte därifrån som Yyy fick idéen till det nicket?'

/Seinet Wintermute - Är nöjd med sitt nick

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Det jag mest reagerade på Sleepwalk --> Endyamon.. Wtf!? Det namnet är ju om något det mest etablerade på nätet i svenskt rollspelssammanhang, enligt mig.. Det var hans prylar som stod för kvalitet när jag genomsökte nätet efter DoD-prylar när jag var runt 20 (vilket var i runda tal ungefär ett år sedan *host* ).. Ey, Sleepwalk.. Vad hade du i åtanke när du bytte nick?
Jag skulle knappast säga det är mest etablerat (det går inte att bli mer etablerad än Krille :gremtongue: ). Nicket har legat med mig sedan jag gick i åttan (dessöfrinnan hade jag kallaat mig Dr. Doom - nä, ingen Marvelnörd här inte! :gremwink: ). Det var mitt andra egentliga "nick" och det formades av en tid fylld av naivitet och dålig grammatik. Jag blev utled på det helt enkelt med åren.

Då jag började bli mer aktivt på WRNU (med fast uppkoppling som för tillfället är sten död :gremmad: ) så funderade jag helt enkelt på att skapa en ny användare för att jag inte gillade namnet längre. Jag struntade dock i det för att jag inte vill mista hela min "history" (och postcount :gremwink: ), så då ddet gavs möjlighet att byta namn så gjorde jag det. Det här namnet passar mig bättre, särskilt eftersom det speglar saker som jag kan relatera till (och är mer originellt än det förra).

Så utleda och skam, mestadels :gremwink:

Edit: Då jag såg yyy tänkte jag snarare "Why, why, why"? :gremwink:

Johan K

Gammal & dryg
Vad tycker ni om alla de här nickbytena som äger rum på forumet?
För min del så blir man ju i början lite förvirrad, det får jag juh erkänna. Dock så kommer man opå vem det är ganska snart & vänjer sig ganska snabbt iaf med det nya nicket som folk har.
Så för min del så gör det inte så mycket, förutom då att jag blir förvirrad för en stund...

/ Johan K, som ganska nyss kom hem från midsommarfirandet.

Ceram

Hero
det bara späder på lite

Jag är alltid förvirrad på forumet. Mest eftersom jag känner igen folk på avataren och sånt byts ju väldigt flitigt. Namnen kan jag bara på dom som skriver mest eller ofta sånt jag är intresserad av...

/Ceram, men framförallt inga siffror