Igår kväll kickade Nilskon 2 igång i en lägenhet på Värnhem med mängder av öl godis, chips och tända ljus. Vi var fem stycken som spelade Durance, ett story now sf-spel som egentligen handlar om koloniseringen av Australien.
+ vi hade skitkul
+ spännande berättelser
+ jag gillade sättet att sätta scener-med en fråga
+ grymt cool planet och fängelse som vi byggde med hjälp av spelet
+ underbara namn man slår fram på namntabellen.
- väldigt lång förberedelsetid, två och en halv timme...!
- oklart om konfliktresolutionen passar oss. Blev jättebra med någon scen men oftast kändes det som att man kan tolka in vad som helst och då blur det "samberättande" där man författar ihop, inte kul.
- mycket diskussion vid varje ny scen. Fyra personer ska komma överens om en scen som ska svara på frågan. Känns upplagt för problem och prat, inte spel.
- väldigt många rollpersoner, tio stycken. Hinner inte med alla och allas berättelse.
Sammanfattningsvis en kul kväll och ett spel jag vill testa igen. Idag kör vi Sakval
+ vi hade skitkul
+ spännande berättelser
+ jag gillade sättet att sätta scener-med en fråga
+ grymt cool planet och fängelse som vi byggde med hjälp av spelet
+ underbara namn man slår fram på namntabellen.
- väldigt lång förberedelsetid, två och en halv timme...!
- oklart om konfliktresolutionen passar oss. Blev jättebra med någon scen men oftast kändes det som att man kan tolka in vad som helst och då blur det "samberättande" där man författar ihop, inte kul.
- mycket diskussion vid varje ny scen. Fyra personer ska komma överens om en scen som ska svara på frågan. Känns upplagt för problem och prat, inte spel.
- väldigt många rollpersoner, tio stycken. Hinner inte med alla och allas berättelse.
Sammanfattningsvis en kul kväll och ett spel jag vill testa igen. Idag kör vi Sakval