Nekromanti Nippon

O.J

Veteran
Efter att ha läst äventyret i Nippon så måste jag säga att det är krystat och ganska rörigt. Det verkar mer som om den som skrev äventyret gav sig fan på att spelarna skulle bli så förvirrade som möjligt, i stället för att göra det lite mer logiskt.
Den där djävla hunden känndes även lite krystad, det finns väl billigare sätt att försöka döda spelarna.

Mr Gadsby

Veteran
Re: Nippon [SPOILERS]

Håller med. När jag spelledde äventyret så kapade jag det och gjorde om andra halvan (from att de vaknar upp hos Noriko). Inledningen är med några modifikationer rätt schysst, men andra halvan stinker. Måste dock säga att jag gillar slamhounden. Den är direkt rippad från Gibson, men det är nog därför jag gillar den. Så var det ju extra kul när en av mina spelare säger: "åh, en hund. Jag böjer mig ner och klappar den." Och när de är så paranoida (och rullstolsbundna) att de ber portiern på hotellet i Chiba att gå in i rummet före dem och lägga bagaget på sängarna. Hi hi...

/Mr Gadsby

Mindblow

Veteran
Re: Nippon [SPOILERS]

Poängen med Nippon var väl ganska mycket att tillägga en ny miljö med hierarki och kultur plus kampsporterna och närstridsvapnen för fanatikerna (skyldig). Men visst håller jag med er.