Nekromanti NO IE only NS

Blasphemy

Swashbuckler
Varför kan jag inte surfa på Rollspel.nu med Internet Explorer utan endast med Netscape?

Only dead fish float with the stream.

Maxwan

Swordsman
Re: Konstigt.

Det lät konstigt. Jag och alla mina vänner har IE och alla kommer in. Det måste vara något knäppt med din dator /images/icons/wink.gif. Jag tror nästan att det blir sämre med netskräp eller? Asså, många buggar på sidan eftersom netskräp inte är bra på tables.

Föresten, hur då folk använder netskräp när IE är så mycket bättre på, tja, allt.

Mac - gillar inte att stöda rika folk (bill vetö) men ibland kan det inte hjälpas

Krille

Super Moderator

Riddaren

Swashbuckler
Re: Stöd fattiga norrmän istället!

Opera skulle väl bli gratis också? Har jag hört...

Riddaren - minns när han provade Opera första gången och blev vansinnig då den inte klarade Javascript

Även den bäste har dåliga dagar

Gardener

Champion

...WAP bland annat. Varför man skulle vilja köra WAP på en stationär dator förstår jag inte, men man kan iaf. Kan ju vara kul att ta en titt på wap.rollspel.nu - vår WAP-tjänst med rollspelsnyheter.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu

Maxwan

Swordsman

Stöda norrrmääänn? What a ****?! De har väl så det räcker de små ja.. (inga fördommmmarrr!)! Olja och sånt! Nej, då stöder jag hellre bill.. vetö!

Mac - tänk att tjäna 11000kr/s...

Rosen

Myrmidon

<I>varför stöda rikt folk när man kan stöda deras fattiga, lokalpatriotiska och jefligt kompetenta konkurrenter istället?</I>

För att Opera beter sig lite konstigt emellanåt?
Jag har 5:an (med Java) men har märkt att den inte fixar att hantera vissa kombinationer av html-kod; en del grejs som jag petar ihop blir helt okej i både Netscape och Explorer men ser för j-igt ut i Opera.
Fast visst, den har en del features som konkurrenterna saknar också. Zoom-funktionen är riktigt behändig att ha ibland.

--
Åke

Krille

Super Moderator

"Jag har 5:an (med Java) men har märkt att den inte fixar att hantera vissa kombinationer av html-kod; en del grejs som jag petar ihop blir helt okej i både Netscape och Explorer men ser för j-igt ut i Opera."

Förmodligen beror det på att Exploder och Netskräp inte håller lika hårt på W3Cs standarder. Själv brukar jag inte nöja mig förrän sidan fungerar i Opera, och då brukar det fungera i de andra också.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Gardener

Champion
Hela webbplatsen ska fungera i både IE och NS och den fungerar i stort sett även på Opera, blir några skönhetsfel här och där som jag aldrig kommit mig för att fixa.

Har man dock inte cookies på så fungerar inte webbforumen, kanske är det det som är problemet?

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu

Staffan

Myrmidon

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Förmodligen beror det på att Exploder och Netskräp inte håller lika hårt på W3Cs standarder. Själv brukar jag inte nöja mig förrän sidan fungerar i Opera, och då brukar det fungera i de andra också.<p><hr></blockquote><p>
...vilket gör Opera till en bra sak att ha när man utvecklar websidor (då man ser att saker funkar i "alla" browsers), men de andra bättre för privat bruk (eftersom man oftast vill kunna se de flesta sidor).

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather