Nekromanti no shave november - start på tisdag!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
En vän till mig, sångaren/låtskrivaren/bandbokaren Mikael Nilsson, har utlyst "no shave november". Detta innebär att vi rakar oss tidigast ikväll, senaste imorgon på morgonen, och sedan inte rakar oss mer november ut! Jag är sugen att haka på men grämer mig mycket över att behöva raka bort det jag har... blir vi några stycken som är på så är det dock ingen tvekan om saken! :gremlaugh:

Kolla in denna sida för mer info och reglerna: http://jagvillhaenblogg.se/

Vad säger ni...? :gremwink:

EDIT: start på tisdag förstås! Jag som var lite förvirrad där.

Dewil

Skrivbordsgeneral
Re: no shave november - start imorgon!

Hade jag varit singel och på universitetet så hade det inte varit några problem, vi var några som brukade anlägga tentaperiodsskägg (vilket iofs bara är 2-3 veckor).

Men min flickvän skulle inte uppskatta mig i helskägg.

Dewil

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Re: Och detta skiljer sig från resten av...

Men Erik vännen... nog brukar du väl ansa och trimma lite annars?

För min del är det som sagt chocken över att behöva slätraka innan det kör igång som skiljer mest... annars har jag du just nu hållit kinderna rena och bara haft kvar mustaschen och hakskägget så... då har det ju blivit rensningar en gång i veckan eller så.

Och sen är det ju faktiskt det att när du gör det slentrianmässigt är det ju just bara slentrian. Nu får du ju chansen att göra det som ett statement. :gremsmirk:

Och du är ett fint skäggo även när du är sur.

Johan K

Gammal & dryg
Naaaa !! =)

Naeeeee, bangar nog på den idén ja... Med tankte på att jag mot all förmodan skulle se förjäklig ut...
Av nån anledning så växer skägget mitt så det knakar & jag skulle absolut inte stå ut med allt kliande !! :gremcrazy:

/ Johan K, som är nöjd med att vara semirakad..

Nightowl

Champion

Men Erik vännen... nog brukar du väl ansa och trimma lite annars?
Jag brukar sitta och rycka ut skäggstrån ur kinderna. Och så brukar jag klippa mustaschen när den är i vägen när jag äter.

Jag har inte ett hakskägg by choice... jag har liksom inget riktigt kindskägg, bara spretiga morrhår.

Och du är ett fint skäggo även när du är sur.
Jag vet inte, de sista tre dagarna har jag bettet mig som en fegare klon av Caligula. :gremfrown:

Erik

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013

"Jag vet inte, de sista tre dagarna har jag bettet mig som en fegare klon av Caligula."

Vadå? Du hotar HBT-folk, fast anonymt? :gremsmile:

- Vulf

Gastono

Hero
Re: Naaaa !! =)

Naeeeee, bangar nog på den idén ja... Med tankte på att jag mot all förmodan skulle se förjäklig ut...
Av nån anledning så växer skägget mitt så det knakar & jag skulle absolut inte stå ut med allt kliande !!
Haha, det var synd :gremlaugh:

Nightowl

Champion

Du hotar HBT-folk, fast anonymt?
Jag hytter med näven mot mig själv i spegeln förklädd, mao. Nä, jag menade mest att jag var bitchig och envist hävdade att jag har rätt utan särskilt mycket motivation...

Erik

Rickard

Urverk speldesign
Glöm bara inte att ta foto före och efter [NT]

/Han som hade hängt på om han hade lyckats övertyga vänner här i närheten

Snow

Swashbuckler
Du menar ansiktsbehåring va?

jag är rätt förtjust i mitt huvudhår, för att inte tala om håret på låren, pungen, mellan fingrarna och andra platser.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Tja, hade någon annan Linköpingsbo som jag regelbundet träffade på deltagit i utmaningen så hade jag kanske kunnat tänka mig att acceptera en tillfällig stund av skägglöshet. Annars så har jag i princip bara varit helt skägglös en gång under de senaste fyra åren och det var när jag laddade inför ett stort GothCon-skägg. Jag tilltalas egentligen inte av tanken på ett gigantiskt helskägg på grund av att jag tycker att jag ser konstig ut med mustasch och jag har något glesare skäggväxt mitt på kinderna än på resten av ansiktet. Det måste bli så långt för att se ordentligt ut om man inte formklipper det alltså. Men jag kan bidra med några skäggbilder om ni vill ha något att avundas töser och pågar.