Nekromanti [Nobilis] Sanning eller konsekvens!

Sodivra

Champion
I nästa möte så leker rollpersonerna Sanning eller Konsekvens, eller "Dödens lek" som en av spelarna genaste döpte det till. Det kan bli ganska dramatiskt, för i Nobilis så spelar man demigudar med övermänskliga attribut och makt att manipulera/påverka en viss aspekt av verkligheten efter behag. Vidare, om man vet vad en annan ädling håller kärt så kan man sabba det och suga gudomlig energi ur denna, så även att avslöja sina hemligheter kan vara magstarkt. Men stämningen jag satsar på här är främst lustfylld, busig och mystisk. Och jag vill helt enkelt ha era tips på frågor man kan ställa eller konsekvenser man kan utmana andra till!

Jag citerar mitt mail till nobilist:

At our next session, the guests of the Power of Madness' birthday party sit down for a game of truth or dare. I was hoping you could help me come up with some good questions/dares. :gremsmile:

The mood I am going for here is drunken on wine and forbidden games, toying with creation. The worst dares, when the nobles starts to get swept up by it, are probably going to be things like fake solar eclipses, disappearence of an internationally important person and provoking military actions (Imagine a group of Nobilis trying not to laugh as one of them says on the telephone "Yes, this is your general speaking. What do you mean you don't recognize my voice? Fire the missiles immediately!) The twist is that the wine is poisoned by excrusians, intoxicating the powers despite their Aspect, so the excrucians can grab the essence of how things used to be in the ensuing chaos, and run. I'm thinking of tieing this in with this year's financial crisis...

The participants:

Adriaan (Player character) Power of Geometry, and a scheming bastard. Is building a romantic relationship to the power of Exploration and Sensation just so he can nettle her. Follows his Imperators code, which means he cant give away secrets without getting one in return, and have to give a secret in return if he is told one.

Xerxes (Player character) Power of Metal. Follows the code of Hell. Believes hell is needed for the balance of creation. An obvious villain type, he is a sixteen meter long snake for chrissakes...

Gyorgy Power of Madness. Follows the PCs Imperators code too. A bit of a coot and sometimes oblivious to essential things. Just got laid with the power of Competion and Sports as a birthday gift.

Jen Power of Competion and Sports. Follows the Dark. Can't resist a competition, and hopes her gift to Gyorgy will finally end their gift-giving competion (Which Gyorgy has been completly unaware of this whole time). Trying to screw Adriaan over, or at least have him admit he messed up the geometry of sports and nettled her.

Artemis Power of Exploration and Sensation. Wants to try everything once. Curious by nature, maybe a little too much for her own good. Her dream is to be really satisfied one day, to have done it all. Trying to decide wether to be intrigued or frightened by Adriaan.

Janee Power of Toys. Follows the Dark. Sister to the four horsemen of the apocalypse. Brought along by Adriaan to "set her right". Frustrated by the fact that she appears as fourteen years old, and not adult.

Princess of Dusk A little bit mysterious. Not much else decided about her. Her sister, Nightmares, is engaged to Xerxes.

Abraham Power of Listening. Follows the Light. Attentative nice old guy. Will probably bail out when thing get to rowdy.

Elin Power of Laughter. Pretty and dangerous. As long as she plays her fiddle, men will dance. Scary that way. Sometimes a man.

Calvin Gold Power of Money. Extravagant. Wierd hairdo, sunglasses and earrings. Party guy. Trying to unite the powers of New Gods.

Jack Sideways Power of Irony. Everybody hates him.

Let's hear your questions and dares!
Exempel på frågor och utmaningar:
-Ge mig en kyss! (Galenskapens ädling kommer ständigt be om det här, till de andra rollpersonernas frustration)
Artemis till Adriaan: -Har du någonsin gjort det med någon som inte var en mänsklig kvinna?
Artemis till Adriaan: -Vad tycker du om mig egentligen?
-Säg till din Imperator (gudomlig förälder), straight face, att det finns en Excrucianskärva (onda jävlar) i garderoben
-När var du livrädd senast?
-Stjäl ett fikonlöv från Lustgården
-Stjäl ett tunnelbanetåg från New York
-Krascha en bank

osv.

Sodivra

Champion
Jag vägrar tro på att det här forumet inte kan producera kreativa förslag!

Om det faktiskt är så, och jag inte kommer få se några av era lysande idéer så kommer jag att ÖDELÄGGA den här hobbyn i min vredes svallvågor.

Några fler idéer:
-Ekonomins ädling kör slut på alla cigaretter i Washington
-Kidnappa påven i en timma/några dagar (Jag kommer låta tiden passera annorlunda i det Locus ädlingarna sitter i , eftersom Mor Tid är ute på vandring)
-"Artemis, har du upplevt något du ångrat?"
-"Janee, vad är ditt gladaste ögonblick?" (Tipstack till Thornlord på Nobilisten)

Krille

Super Moderator
För min del spelar jag inte Nobilis, så jag orkade inte mer än skumma genom originalinlägget (bara för att se att du inte spammar brädan med reklam om ditt krankbasharwebbläsarpyramidspel). Och det gjorde att jag missade din fråga, och därför inte iddes svara. Så ödelägg på du.

Sensmoral: schabbla inte bort din fråga i mitten av en textmassa som bara en liten invigd klick är intresserad av.

* Sno en atombomb så att det märks att den är snodd.
* Kärlekens ädling gör en blogg om en känslig fråga, och skriver den ur en synvinkel radikalt motsatt till sin egen.
- Jenny, vad är det mest frustrerande med din bättre hälft?
- Hank, hur projicerar du ditt maktspråk i dina diskussioner?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Har nästan ingen koll på Nobilis, men gör ändå ett försök.

- Hindra solen från att gå upp/ner.
- Hjälpa en hemlös att bli pressident.
- Flytta/Förändra ett av världens sju underverk.
- Vad är ditt största misstag?
- Känns det bra att ha dödat min son? (Xerxes till Klaus, om båda är med i spelet.)

Sodivra

Champion
Bra skit!

Att komma in och spåna för spel man inte själv spelat kan funka ibland, ibland inte bra, men här fick jag bra material, både av dig och Vicotnik. Tack! Speciellt de förslag som kan leda till ekonomiskt och socialt kaos gillade jag. Jag får justera några förslag, men alla gav något bra som jag inte hade kommit på själv, alltså precis vad jag letade efter.

Vicotnik, så kul att du har koll på karaktärerna! Dina förslag var klockrena allihopa. Jag ska komma ihåg även ditt sista förslag ifall Xerxes' spelare skulle behöva idéer.

Krille said:
Sensmoral: schabbla inte bort din fråga i mitten av en textmassa som bara en liten invigd klick är intresserad av.
Jaha, ojdå. Jag trodde att det räckte att konstatera att det handlade om sanning eller konsekvens för att det skulle framgå vad jag behövde hjälp med, men det var kanske lite dumt. Jag är glad att du gav inlägget en andra chans, för dina förslag var riktigt bra.

Kärlekens ädling är inte med, däremot kan Xerxes, metallens ädling, få skriva en kärleksfull blogg, så får vi se om han klarar det, be någon avslöja sina härskarstrategier är kanon, det är inte riktigt några ädlingar med förhållanden med i leken. (Det är officiellt förbjudet)

Ska se om jag kan skaka fram något mer till den här tråden, men det som verkligen är givande är när det kommer in förslag utifrån som de här. Bra jobbat!

Vicotnik

Den onde
Staff member
Har tråkigt på jobbet så här kommer lite fler ideer på vad som kan frågas eller göras.

- Vad fruktar du?
- Få människorna att bygga ett monument/staty till din ära utan att direkt interagera med dem.
- Gift dig med 'X'.
- Förändra människornas sätt att handla på.
- Skulle du förråda din Imperator om möjlighet gavs.
- Instifta ett nytt värdsspråk.
- Har du näslat 'X' någon gång.