Nekromanti Nobilis, tredje utgåvan

Pilzefrau

hon/henne
Den tredje utgåvan finns till salu sedan igår någon gång. Än så länge har de tryckt upp 333 exemplar som skall signeras och säljs för dyrt, och spelet väntas dyka upp i de butiker som för det i slutet på maj eller början på april. Då väntas den kosta typ 50$, mot special edition på 60$.

Edit: och naturligtvis glömde jag länken!

Edit igen: som jag förstått det är specialutgåvan alltså bara speciell i att den kommer tidigare och att den är signerad; inget annat.

krank

Går ondskans ärenden
De jävlarna. precis när jag spenderat alldeles för mycket pengar på en spelhelg.

Ingen som känner för att sponsra mig med ett ex =)

Äh, jag får köpa vanlig utgåva som alla andra. Tror inte ett ögonblick på att det finns några ex kvar den 27:e...

krank

Går ondskans ärenden
Vi säger såhär: Om någon tänkte beställa boken, så kan jag tänka mig att bidra med hela frakten plus lite för besväret om personen ifråga kan tänka sig att köpa ett extra exemplar av specialutgåvan och sedan ge mig det (i utbyte mot pengarna) den 25:e.

Xyas

Swashbuckler
Hur har detta missats av mej? Pinsamt :/

Hemsidan är ju ganska bristfällig i information. Är det någon som har mer koll på det här "Volume 1". Är det tänkt det ska komma en drös till med böcker och vad ska de innehålla?

Sodivra

Champion
krank said:
Vi säger såhär: Om någon tänkte beställa boken, så kan jag tänka mig att bidra med hela frakten plus lite för besväret om personen ifråga kan tänka sig att köpa ett extra exemplar av specialutgåvan och sedan ge mig det (i utbyte mot pengarna) den 25:e.
Deal. Ska jag lägga orden?
Du kan få den personligen på GothCon, om du orkar vänta.
Om någon mer vill vara med, hör av er nu.

krank

Går ondskans ärenden
Arvid A. C. said:
Taget! Säg en summa du vill ha av mig, bara, så ordnar vi det.

//Krank, som tillfälligt blivit av med sin mobiladressbok, och därmed inte hade en aning om vem det där SMS:et kom ifrån... =)

Sodivra

Champion
krank said:
Arvid A. C. said:
Taget! Säg en summa du vill ha av mig, bara, så ordnar vi det.

//Krank, som tillfälligt blivit av med sin mobiladressbok, och därmed inte hade en aning om vem det där SMS:et kom ifrån... =)
Böckerna kostar 400 kronor styck, och frakten vet jag inte. 5$ stod det, men det tror jag inte ett ögonblick på för internationella beställningar. Vill du bjuda på frakten så är det jättecoolt, men jag tänker inte ta extrabetalt bara för att jag gjorde beställningen. :gremtongue:

krank

Går ondskans ärenden
Arvid A. C. said:
Böckerna kostar 400 kronor styck, och frakten vet jag inte. 5$ stod det, men det tror jag inte ett ögonblick på för internationella beställningar. Vill du bjuda på frakten så är det jättecoolt, men jag tänker inte ta extrabetalt bara för att jag gjorde beställningen. :gremtongue:
Dåså; då betalar jag frakten. Däremot gäller som sagt att jag inte har några pengar till det här innan den 25:e. Men då bör du veta frakten mer, eh, exakt också.

Sodivra

Champion
krank said:
Arvid A. C. said:
Dåså; då betalar jag frakten. Däremot gäller som sagt att jag inte har några pengar till det här innan den 25:e. Men då bör du veta frakten mer, eh, exakt också.
Yes. Vi tar det på GothCon. :gremsmile: *se fram emot*

Xyas

Swashbuckler
Fått min pdf idag (älskar det här konceptet med att få pdf nu och bok senare, man blir glad två gånger över sitt inköp :gremsmile: ) och inte hunnit läsa så långt (inga regler lästa än). Men det jag har läst gör mig stormförtjust. Spontant känns settingen något mer tillgänglig än i tvåan.

Pilzefrau

hon/henne
Både settingen och reglerna känns bättre beskrivna än i tvåan, men illustrationerna är en stor besvikelse om man gillade dem i tvåan. Det är manga-stil, och inte alltid ens särskilt snygg sådan.

Xyas

Swashbuckler
Pilzeman said:
Både settingen och reglerna känns bättre beskrivna än i tvåan, men illustrationerna är en stor besvikelse om man gillade dem i tvåan. Det är manga-stil, och inte alltid ens särskilt snygg sådan.
Medhåll.

De är ju dock precis lika ojämna i kvalitet som i tvåan :gremsmile:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag tycker tyvärr att illustrationerna (i alla fall de exempel på sådana som jag ser på hemsidan) är så motbjudande fula att det fått mig rejält osugen på ett spel som jag väntat på i flera år. Är det smockfullt av dem i boken, eller är det som i tidigare utgåvor att illustrationerna dyker upp så sällan att man kan ignorera dem?

/tobias

Xyas

Swashbuckler
Gurgeh said:
Jag tycker tyvärr att illustrationerna (i alla fall de exempel på sådana som jag ser på hemsidan) är så motbjudande fula att det fått mig rejält osugen på ett spel som jag väntat på i flera år. Är det smockfullt av dem i boken, eller är det som i tidigare utgåvor att illustrationerna dyker upp så sällan att man kan ignorera dem?

/tobias
Tyvärr, tyvärr, tyvärr så är de ganska många, och överlag väldigt fula (med någon enstaka snygg inspräng här och där). Sorry att behöva ge det beskedet.

Faktum är att jag inte riktigt förstår designvalet. Bilderna känns inte alls synkade med stämningen som texten verkar vilja förmedla.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Tyvärr, tyvärr, tyvärr så är de ganska många, och överlag väldigt fula (med någon enstaka snygg inspräng här och där). Sorry att behöva ge det beskedet.
Det var tråkigt att läsa.

Faktum är att jag inte riktigt förstår designvalet. Bilderna känns inte alls synkade med stämningen som texten verkar vilja förmedla.
De bilder jag sett hade passat utmärkt i ett spel som handlar om prinsessor som rider på pastellfärgade enhörningar. Den enda grunden jag kan se bakom designvalet är att det blir tokbilligt, eftersom de kan anlita vilken 14-årig mangatjej som helst för att illustrera.

/tobias

krank

Går ondskans ärenden
Gurgeh said:
Den enda grunden jag kan se bakom designvalet är att det blir tokbilligt, eftersom de kan anlita vilken 14-årig mangatjej som helst för att illustrera.

Själv tycker jag egentligen att stilen fyller sitt syfte, även om jag nog önskat lite högre "nivå" på tecknandet. Just nu blir det för mycket "estetrastteckning" över det hela för min smak.

En av de saker jag uppfattar har ändrats, är att den nya utgåvan känns mer tillgänglig än den gamla. Den gamla var, för mig, en gigantisk monolit - ett spel som blew my mind, men som jag egentligen inte kände mig värdig att spela eller kapabel att ge rättvisa åt. Jag köpte grundboken kring 2002-2003 nångång, och har fortfarande inte spelat ett enda spelmöte. Settingen har känts för "svår", för "överväldigande". Awesome, men (för mig) svårspelat.

Så; för mig hör illustrationerna till ett försök att göra Nobilis mer lättillgängligt. Något jag är kluven till; det finns ju ändå en charm i det där gamla monolitiska ultrapretto-du-är-inte-värdig-spelet, som jag fortfarande uppskattar. Men jag tror det finns större chans att det här nya spelas.

Xyas

Swashbuckler
krank said:
En av de saker jag uppfattar har ändrats, är att den nya utgåvan känns mer <span style="font-style: italic;">tillgänglig </span>än den gamla. Den gamla var, för mig, en gigantisk monolit - ett spel som blew my mind, men som jag egentligen inte kände mig värdig att spela eller kapabel att ge rättvisa åt. Jag köpte grundboken kring 2002-2003 nångång, och har fortfarande inte spelat ett enda spelmöte. Settingen har känts för "svår", för "överväldigande". Awesome, men (för mig) svårspelat.

Så; för mig hör illustrationerna till ett försök att göra Nobilis mer lättillgängligt. Något jag är kluven till; det finns ju ändå en charm i det där gamla monolitiska ultrapretto-du-är-inte-värdig-spelet, som jag fortfarande uppskattar. Men jag tror det finns större chans att det här nya spelas.
Vet exakt vad du menar. Om/när jag spelar nobilis kommer jag nog använda mig av både andra och tredje versionen för att försöka fånga den där uberspel-känslan som fanns i tvåan, men med tillgängligheten i trean.

Xyas

Swashbuckler
Och nu verkar de vara slutsålda.

Vill väldigt gärna höra spontana tankar från er som köpt det när ni är färdiglästa. Själv är min läshastighet extremt långsam just nu, men jag återkommer.