Nekromanti Noctum

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Noctum
Noctum är ett nytt svenskt skräckrollspel som ska få det att isa utmed ryggraden. Här kommer en djupdykning.

Produkt: Noctum

Produktlinje: Noctum, Wicked World Games

Författare: Mischa L Thomas

Omfång och format: 307 sidor A4, limbunden mjukpärm

Cirkapris: 250 kr

När jag drog upp Noctum ur kuvertet möttes jag av en svart framsida med texten "rekommenderas från 15 år" strax under spelets titel. Det riktigt lös politisk inkorrekthet och en känsla av det som gjorde Kult kontro... (3572 fler tecken)

Gå till artikeln

Olle Linge

Snigel
Häftigt med ett nytt spel på marknaden. Tyvärr tilltalas jag inte alls av spel med temat skräck, även om jag gärna spelar det som ett inslag i nästan vilket annat spel som helst. En fråga som dök upp direkt var: Om jag har något annat skräckrollspel, varför ska jag köpå det här?

Torbjörn

Swordsman
Kollade lite i det på SF-bok idag. Det ser helt ok ut, men jag blev inte jätteimponerad. Ska bli kul att läsa en rescension av det så småningom.

"Rekommenderas från 15 år" - är det ett sätt att de som är under 15 år att köpa det eller?

Torbjörn

Dimfrost

Special Circumstances
"Rekommenderas från 15 år" - är det ett sätt att de som är under 15 år att köpa det eller?
Främst känns det som ett sätt att anknyta till Kult och eventuell dylik nostalgi...

/Dimfrost

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Öhm... artikeln du svarade på är ju en recension.

En saftig varningstext på omslaget drar säkert en del folk, ja. :gremsmirk: Själv avvaktar jag -- jag har inget behov av ett allmänt skräckspel än (då kan man visserligen undra om jag behöver 20+ olika fantasyspel...), och Noctum tycks inte ha det där lilla extra som tvingar mig att köpa det. Det kan mycket väl vara en solid produkt för det, men den verkar inte så spännande att jag vill köpa den direkt.

Runner

Veteran
Snyggt att släppa ett skräckspel lagom till Halloween. Läckert spel förresten.