Nordmannen
Veteran
Jeg holder på å samle sammen en spillgruppe for tiden, og har gjort noen funderinger om reglene:
1: Informasjonsøkning gjøres tilgjengelig som oppvekstferdighet (skole eller allment) for middelklasse og oppover slik at f.eks Universitetsutdannelse skal kunne bli et reelt alternativ (og dermed også en del andre yrker).
2: Når man høyner en ferdighet til nivåene 16-20 koster det tre enheter per nivå istedenfor 8, ved 21-25 koster det fire osv, dette for å gjøre det enklere å lage spesialiserte RPer.
3: I all strid legges effektstegene (ved treff) til skaden, fordi et bedre treff betyr ett mer ømtåelig treffpunkt.
4: Hacking kan også være oppvekstferdighet fra middelklasse og oppover. (slik at man f.eks slipper å være vanlig arbeider først hvis man vil være Hacker)
1: Informasjonsøkning gjøres tilgjengelig som oppvekstferdighet (skole eller allment) for middelklasse og oppover slik at f.eks Universitetsutdannelse skal kunne bli et reelt alternativ (og dermed også en del andre yrker).
2: Når man høyner en ferdighet til nivåene 16-20 koster det tre enheter per nivå istedenfor 8, ved 21-25 koster det fire osv, dette for å gjøre det enklere å lage spesialiserte RPer.
3: I all strid legges effektstegene (ved treff) til skaden, fordi et bedre treff betyr ett mer ømtåelig treffpunkt.
4: Hacking kan også være oppvekstferdighet fra middelklasse og oppover. (slik at man f.eks slipper å være vanlig arbeider først hvis man vil være Hacker)