Nekromanti NoGo Alfa - NoGo rör på sig, lite...

ripperdoc

Myrmidon
God fortsättning mot påsk!
Nu har NoGo uppdaterats så att det finns en undersektion som heter NoGo Alfa. Sektionen är förmodligen den enda del av NoGo som kommer att uppdateras framöver, men å andra sidan kommer den att uppdateras så fort nytt material dyker upp.

Idén med Alfa, som syftar på "alfastadiet" av uppdateringen mot nya NoGo (under arbetsnamnet NoGo 6), är att bara det allra nödvändigaste skall uppdateras, och det är egentligen bara länkar till nytt material samt nya externa länkar. Det materialet som läggs upp skickas direkt från sändaren till Alfa, i praktiken, vilket innebär att materialet inte redigeras av oss på NoGo. Vi avsäger oss därmed allt ansvar för textkvalité och liknande och ber alla att tillsvidare vända sig till författarna för sådana klagomål (även om vi gärna tar emot idéer om vad som skall redigeras när vi väl sätter oss och gör det).

Alla dessa lösningar innebär att NoGo kommer vara oerhört snabbt att uppdatera, så NoGo kommer att uppdateras kontinuerligt (förutsatt att det finns tillgång på material). Nackdelarna är förstås stora förluster när det gäller utformning, användarvänlighet och kvalitét. För tillfället tror vi dock att oredigerat material och en kass sida är bättre än ingenting alls.

NoGo Alfa kommer att råda tills NoGo kan uppdateras. Eventuellt kommer NoGo sakta men säkert att uppdateras, del för del, men det återstår att se. Alfa är alltså en temporär lösning, som dock kan fortsätta relativt länge.

För att NoGo nu ska ha en chans att leva upp lite, när förutsättningarna nu finns, så behöver vi material. Därför ber jag er alla att snarast maila in allt ert material som ni kan tänka er att publicera. Tänk även på att vi nu i praktiken tar emot vad som helst och lägger upp det snarast, så använd gärna NoGo om ens bara för att sprida ert Neotechkampanjdokument inom spelgruppen. Likaså tar vi mer än gärna emot Neotechrelaterade länkar, allt från futuristiska bilder till sidor om cyberpunklitteratur.

Jag vet att det är en del material på ingående i denna stund, så ni kan se fram mot en ny uppdatering inom någon vecka.

/Martin "RipperDoc" Fröjd, webmaster för NoGo

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Excellent *gnuggar händerna som Burns*

Då ska jag korrläsa lite saker, sen skickas dom upp omedelbums.

/Naug

G

Guest

Guest
Dark Angel?

Har för mig att jag läste att det materialet skulle finnas på NoGo.

Dark Angel - Alltså nerskrivna fakta och regler för att spela ockult neotech med onda änglar.

ripperdoc

Myrmidon
Re: Dark Angel?

Dark Angel finner du på NoGo | Infocentralen | Regler | Dark Angel [N1].

/RD - skulle ju kunna uppdateras till N2 om ngn har lust