Nekromanti NoGo

Ichabod_UBBT

Warrior
Jag såg precis NoGo sidan...

Vilken gudomligt bra sida! Jag blev helt chockad över hur bra/inspirerande den var! Bara ett problem ju... den verkar lite dåligt uppdaterad! Jag ska nog sätta mig och försöka göra något åt saken...

Jag har framförallt en hel del ideer på cybertech. Enligt mig borde medecinsk cybertech vara den som utvecklades först. SÅ jag vill se MER av "förstärkt hjärta" typen och mindre "underarmsgranater".

Nordmannen

Veteran
Re: Cybertech

Enligt mig borde medecinsk cybertech vara den som utvecklades först. SÅ jag vill se MER av "förstärkt hjärta" typen och mindre "underarmsgranater".
Cybertech var vel i utgangspunktet ment for å forsterke lemmene til romarbeidere slik at de skulle takle forholdene der ute bedre (tror jeg). Ihvertfall så finnes det cybernetiske armer, og de er laget på en slik måte at man kan ha et tomrom inni der, å putte noe inn i det tomrommet er ganske lett. Et cybernetisk hjerte er derimot mye mer komplisert, fordi det skal ha høy frekvens på arbeidet sitt, arbide like hart som musklene, og aldri stoppe. Det er vanskelig å få tak på cybertech med mer enn 5 års garanti, og det er om mulig det ene organet du ikke vil ha en cybernetisk utgave av, for hvis noe går skeis (EMP, tom for energi, mekanisk feil etc) så går det virkelig skeis. Dessuten er det mye enklere og sikrere å dyrke fram et nytt hjerte, samt billigere.

Hvis man skal erstatte defekte organ så er det billigere å dyrke fram nye, og de vil være minst like bra som det forige, cybertech er mer for de som utsettes for ekstreme påkjenninger (liten kundekrets), de som bruker cybertech for å få en fordel i strid (en mye større kundekrets), og de som kan sløse bort tusenvis av euro på slikt som egentlig bare er verdt prisen hvis du ikke merker forskjellen i saldo før og etter handelen.

ripperdoc

Myrmidon
Jag och flera andra har lagt ner mycket jobb på NoGo under åren, så: tack så mycket :gremgrin:

Men det stämmer, den är klart dåligt uppdaterad. Det sipprar upp lite material kontinuerligt nu, men inget direkt nyskrivet, så vi välkomnar mycket varmt nytt material!

Jag håller också med dig gällande medicinsk cybertech, men det finns redan lite sådant på NoGo: http://www.nogo.se/content/category/12/64/52/
.

Ska du skicka in material gör du bäst i att maila det till mig på ripperdoc@gmail.com

/RipperDoc - kämpar med att fixa en elak bugg på NoGo

Ichabod_UBBT

Warrior
Cybertech

Oj vad jag skriver.

Bioövervakande Livmoder
Fosterlarm med EmCode
Fosterskydd
Stasisenhet för foster
Stimulator
Potenshöjande implantat
Drogstimulerande implantat
Våldtäcksskydd
Handmaze

Än så länge, fler kommer. Dessa är de jag skrivit om än så länge. Skrivit lite sånt som ingen tänkt på/vågat skriva om verkar det som. Inga implantat jag skulle ha med i en PG-13 kampanj direkt.

ripperdoc

Myrmidon

Jag vill inte vara besvärlig, men anledningen till att ingen skrivit det kanske har att göra med att ingen Neotechspelare någonsin behövt exempelvis ett fosterlarm (?) :gremlaugh: Jag skulle rekommendera dig att i dina beskrivningar av dessa implantat klargöra om det handlar om obskyra prototyper eller om seriöst använda implantat :gremsmile:

/RD

Ichabod_UBBT

Warrior

Okej, spelare kanske inte precis använder dessa implantat dagligen.

Men fosterlarmet reagerar på om modern intar giftiga ämnen som kan skada fostret på något sätt och varnar. Det är något som JAG iallfall inbillar mig skulle kunna vara väldigt lönsamt att utveckla.

Med implantat som dessa kan man minska chansen för externa fosterskador med nästan 90%...

Jag har personligen länge stört mig på att det finns så lite medicinska implantat. De flesta är vapen, häftiga grunkor och mojänger. Det är inget fel i DET, men jag ser ändå N2 som ett ganska realistiskt spel. Och även om implantaten inte sitter i spelare, som finns dom i världen om du fattar.

Jag har också en lista på lite mer extrema och ytterst experimentella implantat, men de har alla en saftig BETA nackdel.

T-RED

Warrior
Fosterlarm

Och varför skulle inte en gravid karaktär behöva något liknande?
Själv tycker jag att det är ett lysande initiativ att ta in mer medicinsk cybertech i världen.

Bastardo

Swordsman

Jag har korrekturläst några av dina artiklar nu och jag tycker de kan ge en jätteintressant detalj till neotechvärlden. Några av implantaten borde med lätthet kunna sättas in i vissa kampanjer som antingen enbart stämningshöjande detaljer eller också med mer eller mindre viktiga funktioner för scenariot som helhet.

Något som jag skulle vilja se är dock lite om eventuella mer eller mindre kända bieffekter. Kanske har fosterstasisenheten resulterat i utvecklingsstörning för barnet till en känd sportstjärna som välvilligt ställde upp som testförälder i en begynnande reklamkampanj av företaget?

Eller så kan vissa av "piratkopiorna" av stimulatorimplantatet vara känsliga för om kroppen i övrigt utsättas för elektriska stötar?

Men i allmänhet var dina artiklar väldigt trevlig läsning! Kul initiativ!

Ichabod_UBBT

Warrior

Hmm, bra ideer... :p

Jag ska nog lägga till båda dom sakerna faktiskt. Om jag för möjlighet att edita dom jag skrivit. Stämningshöjande är alltid bra... jag lade märkte till att dom inte är uppe på sidan? ska dom skrivas om eller?

(Edit: Nu när du säger det, så kanske man borde ha en lista med bieffekter på alla föremål som finns i billigare varianter. Säg att tex alla implantat har en "tid" som de funkar helt perfekt, efter denna tiden (eller tidigare om de är av dålig kvalitet) så börjar bieffekten gälla. Detta gör att man måste ta en titt på cybernetiska föremål efter ett par år när de börjar krångla.
Ps: Föresten ska man nog passa sig för att ha uppkoppling till nätet om man har stimulatorn.)

Bastardo

Swordsman

jag lade märkte till att dom inte är uppe på sidan? ska dom skrivas om eller?
Det är bara det att du skickade så många artiklar på samma gång, jag upptäckte allihopa imorse och har bara hunnit kolla igenom dem översiktligt i relativt yrvaket tillstånd. Därtill tror jag att Ripperdoc inte heller har hunnit gå igenom dem än.

Sen tänkte jag att du kanske kunde få en chans att revidera och tänka igenom de artiklar som du får kritik på innan de publicerats?

Artiklarna genomgår ju alltid en sedvanlig runda av korrläsning/eventuell editering innan de kan läggas upp och publiceras. Eftersom du skickade in så många samtidigt kan det ju dröja innan samtliga läggs upp. Eller inte, vi får se. En kul grej för er övriga är ju att det blir som lördagsgodis - ett par nya artiklar med jämna mellanrum :gremwink:

Ichabod_UBBT

Warrior

Ja, skulle ju vilja revidera dom du föreslog om. Kan man editera de artiklar man skrivit i efterhand?

seinet

Swashbuckler

En idé skulle ju kunna vara artificiella äggstockar för kvinnor med defekta äggstockar, givetvis kan de inte producera ägg på samma sätt som en riktig äggstock. Men man kan "ladda" den med donerade ägg och på så sätt kunna bli befruktad på det traditionella sättet (gänga :gremlaugh:). Med framtidens DNA-forskning skulle det nog även kunna fås en genetisk kopia på sig själv till en skyhög kostnad som man kan ladda äggstocken med.
Det finns även andra fördelar än befruktningen, man kan styra ägglossningen så det fungerar som det perfekta preventivmedlet, inga oönskade graviditeter. En standardversion kan kanske innehålla en äggkapacitet på 3 ägg med specialversioner på upp till 7 ägg (givetvis kan man "ladda om" den för en kostnad).

/Seinet Wintermute - Vill göra folk uppmärksamma på http://www.landskapsgrundamnen.se/

Ichabod_UBBT

Warrior

Nu har jag inte beskrivit det sådär exakt. :gremlaugh: Men den nya livmodern är komplicerad och de grejor du beskriver kan lätt fogas in för en extrakostnad. Livmodern är en kombination av genetiskt framodlad materia och cybernetik. SÅ om man har skadade äggstockar kan man få nya med biotech ändå :p Men om man verkligen vill ha stålmagen istället så GÅR det ju :p

ripperdoc

Myrmidon
Ändra inskickade artiklar på NoGo [OT]

Det går tyvärr inte att redigera sina inskickade artiklar med nuvarande artikelsystem (om man är vanlig användare). Så vill man ändra i något man skickat in gör man bäst i att antingen skicka in det igen eller kontakta någon administratör på NoGo.

/RipperDoc