Nekromanti Noir - polisen

Storuggla

Champion
Okej, det här kommer låter jäkligt löjligt, men detta kommer avgöra om jag köper Noir eller inte, sjukt nog:
Vilka uniformer har polisen? Är det engelskinspirerat, amerikanskinspirerat (Kolla in Massachusetts polis bara!), tyskt (med en skum kaskliknande plåtshako), franskt (med kepir) eller... vad?

Seriously.

Storuggla, junk car!

Arfert

Facit
tyckte jag såg nån kille i boken in nån uniform som var en kombo fascist/kommunist.... lite oidentifierat 30-40-50-tal.. som jag TROR var snut.

-------------
Men går inte Noirfrågor under Skräckrollspelsforumet? Det var nån Noirtråd sof flyttades dit av den anledningen..

T/ Leker moderator ;-)

ripperdoc

Myrmidon
Noirinlägg ska ligga på Rollspelsforumet tillsvidare, har moderatorkåren beslutat. Så överlåt det till oss :gremwink:

Boboliwsy

Warrior
Finns en bild på vad jag tror är en uniformerad polis. Den (uniformen) ser ut ungefär så här, fast annorlunda (mörkare framförallt). :gremtongue:
Skärmmössa, byxorna nedstoppade i stövlarna, och så har han knogjärn, batong och pistolhölster i bältet. Och btw, Noir är riktigt nice, tycker du ska köpa det oavsett om du gillar polisuniformerna eller inte!

//Boboliwsy - varför sova när man kan sitta och ha tråkigt framför datorn?

Arfert

Facit
OKiddoki... bara en observation, eftersom ni moderatorer hade skyfflat dom dit tidigare. ;-) För mig är det strunt samma.