Nekromanti Noir

Chryckan

Swordsman
Från vad jag läst och hört så finns chansen att Noir blir ett nytt banbrytande höjdarspel i en orginell miljö.

Dock så kommer min nuvarande spelgrupp nog inte ha tid till att spela det.
Därför lägger jag ut några trevare redan nu och undrar om det finns några spelare/spelledare i stockholms området som känner sig sugna på att spela Noir.

Detta är mest ett preliminärt upprop för att försöka samla folk som är intreserade av spelet och känner att de skulle vilja spela det.
Rent konkreta och praktiska detaljer om hur, vad, vem, när och vart kan egentligen vänta tills spelet har släppts.

Hjalle

Swashbuckler
Vem är du, i vilken del av Stockholm bor du, hur gammal är du, kan du beskriva din spelstil lite och tidigare spelerfarenhet litegrann?

-Hjalle, har en spelgrupp men är öppen för förslag.

Chryckan

Swordsman
Som jag sa så är jag mest ute efter att se om det finns ett intresse att spela Noir i stockholm. Sen rent konkreta saker som att organisera spelare och spelgrupper är det ingen större brådska med eftersom spelet inte ens är släppt. De har inte ens spikat release datum ännu.
Personligen så tycker jag att man kan vänta med att organisera sig tills efter man vet om spelet lever up till hypen.

Om det gör det (vilket jag tror och hoppas) och intresset övergår i begär att spela Noir, då är det dags att fixa en spelgrupp eller två.

Det är även därför jag inte säger att jag letar spelare utan bara om det finns ett intresse bland rollspelare i stockholm att spela Noir.

Tänkte mig att den här tråden mest skulle kunna fungera som en samlings punkt för alla de som är sugna på Noir och fungera som ett ställe för dem att träffas och snacka ihop sig tills spelet släpps (förhoppningsvis nästa månad).

På så sätt så sparar man tid när man vill få i hop spelgrupper och börja spela men man undviker att binda upp sig med något om det vissar sig att Noir inte är något för en själv.

(Om någon skulle ha missat vad Noir är och skulle vilja veta mer, gå in på deras hemsida: www.noir.nu )

.C

Hjalle

Swashbuckler
Tja, på detta kan jag väl svara att jag är någorlunda sugen på att lira Noir, men inte med vem som helst.

-Hjalle, gratis piggelin.

ro83rt

Swordsman
Detta är mest ett preliminärt upprop för att försöka samla folk som är intreserade av spelet och känner att de skulle vilja spela det.
Rent konkreta och praktiska detaljer om hur, vad, vem, när och vart kan egentligen vänta tills spelet har släppts.
I så fall räcker jag upp handen och anmäler mig som intresserad.

Chryckan

Swordsman
Coolt.
Ska bli intressant och se om det blir fler intresserade ju närmre släppet av spelet vi kommer.