Lugn och fin
Tyvärr har jag ingen snabb bot på ditt problem, men...
Jag håller nu på att speltesta första delen i ett äventyr/kampanj som får betecknas gå under ickevåldsprincipen. Efter ca 25-30 speltimmar kom vi för första gången in i en verklig strid, mot en liten grupp stråtrövare. Resten av tiden har vi klurat på (och våndats över) problem av alla slag. Valen vi gjort har sedan spelat in på hur resten av äventyret förlöpt.
Vi är snart klara med speltesten av denna första del, sedan tar nästa vid, min del, där färdigheter och kombinationer av dessa kommer att behövas in absurdum (alla kan väl boskapsskötsel). Krångel kommer även i denna del att vara en betydande ingrediens, men allt kan lösas smärtfritt med rätt färdigheter (hur många här har haft någon nytta av att spela lärd man eller melonsväljare?). Vissa saker kan dock fortfarande lösas med våld.
Efter speltesten kommer vi att sammanfoga delarna till antingen ett äventyr, eller en hel kampanj. Planen har under många år varit att skriva ett fantasyepos över flera moduler, men kanske blir det endast till _en_ del pga att vi samtidigt har tidskrävande arbeten att sköta
När konceptet är klart kommer vi naturligtvis att skicka detta till Neogames för att få det publicerat. Det är bara att hoppas att fler än vi tycker att det är intressant med dylika äventyr.
/Tribble
- Snart dags att börja slå på åldringstabellen -