Nekromanti Nordisk rollspelsstudie publicerad på nätet

walium

Ganska töntig, faktiskt
Följande är saxat ur senaste Sverox:

"Den populära boken Beyond Role and Play - Tools, Toys and Theory for Harnessing the Imagination finns nu tillgänglig att ladda ner gratis ifrån internet. Boken består av en samling artiklar skrivna av rollspelsentusiaster ifrån sju olika länder."

Länken är här.
Någon som läst boken eller vet mer? Tydligen har den tryckta upplagan kommit ut i februari 2004 och väldigt snabbt sålt slut.

Johan K

Gammal & dryg
Har laddat ner den & läst lite i denna bok. & den verkar vara mer än lovligt intressant.
Boken/pdf-filen är dock på 321 sidor eller nått sådant, så det lär ju ta ett tag för mig att traggla mig igenom den.. Men det jag läste gav mig klart mersmak & jag kommer helt klart att läsa mer ur den.

Rickard

Urverk speldesign
"Boken/pdf-filen är dock på 321 sidor eller nått sådant, så det lär ju ta ett tag för mig att traggla mig igenom den.. Men det jag läste gav mig klart mersmak & jag kommer helt klart att läsa mer ur den."
Jo, helt klart.. Över 200 sidor är mer än vad jag har läst vid datorn.. Vissa kapitel var rätt tilltalande så det slutar nog i att jag bara skummar igenom dessa..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som undrar lite över om boken bara fick uppmärksamhet i Sverox för att Emma Wieslander (före detta Sverokordförande) varit med och skrivit