Nekromanti Nordmark och Marsklandet

Pendragon

Swashbuckler
Håller på med en DoD4-kampanj som utspelar sig i Kardiens nordligaste hertigdöme Nordmark. Vad jag vet så är den enda modulen som behandlar detta område närmare än Ivanhoe och Ereb boxen Marsklandet.
Men vad får man reda på i den? Beskriver den mer än själva bara Marsklandet? T ex omliggande grevskap och baronier? Eller staden Kastellien? Nämns det några lokala styrande adelsmän?

Om du trampar i klaveret ha åtmistone vett att stå still

Zizop

Swordsman
Marsklandet beskriver endast själva träsket och närmsta by (inte ingående). Ivanhoe är säkert bättre alternativ i så fall, den modulen kom till senare än Marsklandet - när Ereb Altor blivit lite mer än bara en karta i Sinkadus.

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap

Pendragon

Swashbuckler
En annan sak... staden Kastellien anges på tre olika platser på olika kartor. Aidne-kartan till Ivanhoe, Ereb Altor kartan till Ereb-boken/boxen och i själva Ereb-boken.
Frågan är vilken som är lämplaigast att gå efter?
Min gissning är Ivanhoe's karta... era tankar?

Om du trampar i klaveret ha åtmistone vett att stå still

Zizop

Swordsman
Hmn - jag vill minnas att detta har nämts i en Sinkadus efter EA-boxens utgivning. Vad jag minns så skall Ivanhoe vara mest rätt och EA-boxens fina karta vara sämst...

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap

jbergman

Veteran
Frågan är vilken som är lämplaigast att gå efter? Min gissning är Ivanhoe's karta... era tankar?

Nu kommer jag inte ihåg hur EA-kartorna ser ut, men ett säkert kort är den svartvita kartan i Ivanhoe. Färgkartan är däremot fel. Detta påpekades i en errata i Sinkadus.

/Jakob