Nekromanti Norge är världens bästa land

Big Marco

Läskig
Efter att ha flängt runt på investerarmöten i Norden så måste jag säga att butiken Avalon i Oslo får extremt höga poäng. De har en, om jag fattade rätt, ombyggnadsrea på rollspelen.

För bara 250 NOK fick man packa en stor påse full med valfria rollspel. Så nu har jag massor av nya böcker, bla ett komplett Buffy-set.

Så om ni har vägarna förbi Oslo så gå till Avalon, det ligger ca fyra minuter från Grand Hotel, gångvägen, vid Karl Johan.

Men är den bar i övrigt då? Elle just nu bara för att den är väldigt billig tack vare rean?
Tusan att man inte har tid för en Osloresa...

Rickard

Urverk speldesign
http://www.avalon.no/ [NT]

/Han som hittade butiken när han försökte läsa in sig på nordiska rollspel för några år sedan

G

Guest

Guest
Avalonfråga.. (OT)

Är det någon som har koll på vad Avalon i Oslo har att göra med den nu stängda affären Avalon i Malmö? Jag kan inte minnas hur Malmövariantens logga såg ut men en vän påstår att det var en drake. Precis som den i Norge alltså.
Så är Avalon en kedja eller är det bara en slump?

Ymir

Liten kantbaron
Re: Avalonsvar (OT)

Avalon är en kedja. De hade tidigare butiker i Oslo, Trondheim, Bergen och Malmö, men den i Malmö har stängts ned, och det verkar den i Bergen också ha gjort. Så, nu står Malmö helt utan vettiga rollspelsaffärer. Kristianstad, som jämförelse, har åtminstone två. Vill vi malmöiter handla rollspel över disk i vettig butik får vi åka över till fantask eller faraos cigarer i Köpenhamn.

www.avalon.no

- Ymir, beklagar sig lite

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Avalonsvar (OT)

Eller några mil norrut... det finns en helt okej spelbutik på Clemenstorget i Lund. Närmre och billigare att ta sig dit än till Köpenhamn.

Men, jo, det var synd att Avalon i Malmö skulle stänga ner. Dock kunde man ju alltid handla lite på deras slutrea.

Johan K

Gammal & dryg
Fasen, det där låter ju förbanant bra ju !!
Tänk om nått sådant skulle hända mig nån gång, att man snubblade över en sådan grej. Skulle vara klart trevligt att utöka sitt rollspelsbibliotek juh.

Eksem

Champion
Vad är billigt på Avalon? Jag kollade bara Eberron-böckerna, och om man räknar om NOK till SEK kostar alla böckerna mellan 50 och 100 kronor mer än på SF Bokhandeln.