Vitulv said:
Utöver den serien är hans artikel om lärarhögskolan är bland det bästa jag läst i en svensk tidning.
Edit: och den säger mycket om vilken typ av människor som examineras till lärare nu för tiden, dessutom.
Edit2: eller tja, om folk som läser vid högre läroverk i allmänhet, förresten.
Vitulv said:
Så du menar alltså att du inte har någon erfarenhet av Stockholms Lärarhögskola, men eftersom du har erfarenhet av andra skolor så har du bättre koll än den som faktiskt gjort ett undersökande reportage?
Jag vet att jag skrev att jag inte skulle lägga mig i mer, men jag kom på en sak jag inte riktigt tycker stämmer här:
Du hävdar att killens artikel om lärarhögskolan inte bara är representativt för
lärarhögskolor i allmänhet, utan för
de som examineras där, ja rentav
alla som läser vid någon högskola eller något universitet.
Och sedan tycker du att det är en kul grej att följa upp det med att säga att jag inte ska uttala mig om Zarembas artiklar eftersom jag inte har erfarenhet av den lärarhögskola han gjort ett "undersökande" reportage?
Det är intressant, tycker jag, att
du då alltså har licens att anta att det Zaremba skriver gäller "alla högre läroverk", medan jag, när jag påstår baserat på min erfarenhet att så inte är fallet,
inte har en sådan licens. När du gör det är det "sanning", när jag gör det är det "kåranda". Lustigt också att du normalt sett brukar lägga stor vikt vid just personliga erfarenheter snarare än statistik eller forskning, medan du i just det här fallet gör tvärtom. Du ignorerar oss som har personliga erfarenheter till förmån för en artikel.
Vitulv said:
De åsikter jag för fram bygger på egna och andras erfarenheter
Du verkar sannerligen sålla bland de där "andras erfarenheter". Lyssnar du
bara på de som bekräftar det du redan bestämt dig för?