Nekromanti Nornans profetia

Undrar om det är någon (och då riktar jag mig i första hand till Neogames) som vet om Nornans profetia (den som presenteras i Legender och Hemligheter) kommer att komma till uttryck i senare moduler (mer än vad den redan kanske har gjort i redan släppta...).

Anledningen till att jag frågar är för att jag just nu planerar att skapa en kampanj som bygger just på denna profetia och då vissa bitar av profetian är, så som en profetia bör vara, lite tvetydiga så står jag nu inför alternativet att helt enkelt hitta på saker som vem eller vad den trehövdade avundsamme, den namnlöse fursten samt den arvlöse gudommen må vara.

Är tacksam för svar!

Svalander

Warrior
Mitt tips...

...är att sätta dig ned med en stor kanna varm choklad, några ostmackor och gott om tid.

Börja braina. Hitta på och blanda egna demoner, gudar och orakel. Skriv tre alternativa tidslinjer, släng dem, braina mer och skriv tre nya. Väv sedan ihop det hela med en nypa hjältar från fornstora dar, en klick blodsoffer och bittra fältslag.

Glöm inte att krydda med nutida furstars konflikter med uppoffringar av folken och annat lidande. Detta är ett i mina ögon mycket bra recept på hur man börjar en kampanj. Låt sedan spelarnas handlingar styra innehållet. Skulle de vandra åt fel håll kan du som allsmäktig SL bara låta ödet ingripa - livsfarliga pester och farsoter kan lätt ändra spelarna reseriktning...

Nu har ju inte jag tagit del av den profetian du nämner, men skall du basera en kampanj på en sådan, får du nog ändå räkna med en del justeringar och småfilande, oavsett om du köpt kampanjen eller skrivit den själv. De brukar vara ganska hårt styrda och då kan man behöva anpassa den lite. Mitt tips är ändå - var inte rädd för att improvisera. Det är de som är spännande kampanjers bränsle - imporviserade vändningar som spelarna inte hade förutsett.

Magnus L

Hero
Ett tips: Gör den själv.. Även om det kommer någon modul som antyder något om profetian så tar det LÅÅÅÅÅNG tid innan den kommer... och du orkar väl inte vänta?

MINA SPELARE SKA INTE LÄSA DETTA MEDDELANDE ELLER NÅGOT ANNAT PÅ DENNA TRÅD! ÄVEN DU LOKE!

Om du vill kan du låta RPna vara den trehövdade avundsamme, den namnlöse fursten samt den arvlöse gudomen. Låt dem tro att de slåss mot demoner och onda galna riddare. Låt dem tro att de ska stoppa ondskan från att manifistera sig på mundana. Efter MYCKET spelande får de reda på sanningen och de måste välja om de vill leda mörkrets legioner eller stoppa dem. Ge dem några fetmäktiga förmågor (som, om de väljer gudarnas sida i kampen, försvinner) och kör på.

Det är roligare att vara onskefull och nedlägga länder än att springa runt och hjälpa massor av fjollor. Skapa sedan, när RPna tror att dom är övermäktiga, en ljusets motpart och låt de två grupperna gå lös på varandra.

Vill du ha mer info om detta äventyr, skicka privat. MINA spelare är ute på forumet.

Tolkningar av Profetian

Får ta och tacka för alla vettiga och tankvärda idéer och förslag.

*Riddaren bugar sig djupt av tacksamhet*

Inser att jag nog helt enkelt får ta och klura ut det på egen hand... *kliar sig i pannan som nu har djupa veck*

Om det är någon som har lite tolkningar angående själva nornans profetia så utbyter jag gärna åsikter och diskuterar detta då jag själv har funnit (i mina ögon iallafall) vettiga tolkningar på de flesta.

Detta göres kanske lämpligen privat då det ju som sagt finns en hel del spelare som läser inläggen här. Så skicka gärna ett litet personligt meddelande på just dina tolkningar så skall jag med nöje dela med mig av mina egna.

Hantlangare åt Ondskan?

Måste säga att din idé faktiskt är mycket intressant! Annorlunda vinklingar av kampanjer kan alltid vara en frisk fläkt i äventyrsskapandet.

Personligen så hade jag dock tänkt mig en kampanj med klassiska fantasy element där spelarna är vanliga godingar som försöker att förhindra mörkret. Därav inte säkert att de inte kommer att kännas vid mörkrets lockelse... *Come to the Daak side...he he*

Efter många års av spelledande av Vampire så har jag dock blivit lite trött på att spelleda åt mörkrets förtrogna. Därav den stora förnöjelsen i att låta spelarna trottsa vrldens mörker! (som det finns alldeles för mycket av i vampires spelvrld som ju bekant går under just benämningen "World of Darkness")

Re: Hantlangare åt Ondskan?

Men spelarna ska ju tro att de är de goda pojkarna. Sedan, efter mycket spelande så upptäcker de att Gudomen som talar med dem i drömmen och vägleder dem är ingen mindre än Malgoarh. Eller Dibuk eller whatever. Om Rpna väljer att byta sida till de goda när dom upptäcker vem som skapade dem så kommer de bli jagade som bara satalus av de ondas hantlangare.

Snälla, skicka privat. Mina spelare KOMMER att läsa detta. Även om det står tydligt att de inte ska det!